Op en Afrit ontbreken op N33

  • Ik denk dat we in deze een fout hebben in ons spel, maar momenteel met de huidige techniek niet mogelijk is om te corrigeren.
    Wij maken op de achtergrond gebruik van een routeplanner voor de snelste route, voor inderdaad, auto's.


    Wel wil ik mededelen dat we wel voertuigen over voetgangersgebieden een kunnen/laten rijden. Misschien helpt dit in je onderzoek naar de oplossing.

  • nou zoals je kan zien is de weg 196906128 en 196906129 hebben een acces code wat op NO staat, dit wil dus zeggen dat het besloten wegen zijn, in dit geval betreft het een busbaan en deze is gesloten voor alle overige verkeer dan zij die door de wegbeheerder of gemeente een ontheffing hebben om op de busbaan te mogen rijden.


    Het klinkt heel raar, maar niet alle hulpdiensten hebben toestemming om op een busbaan te rijden, dit heeft ook weer te maken met een bussluis die op die route is ingesteld. Dat de hulpdiensten er misschien maling aan hebben dat heeft wat voor te zeggen gezien volgens artikel 91 van de RVV hebben zij dat recht ook om op een busbaan te rijden echter alleen op prio 1 en dus niet voor prio 2. Alleen als er een bussluis is kan dat een probleem geven dit in de achterhoofd houdende.


    De enige oplossing zou kunnen zijn, dat als er met prio 1 zou worden gereden dat de aanrijdende voertuigen de accescode: no naar yes verwijst en dus gebruik mogen maken van deze baan, gaan de voertuigen weer terug naar de post of op prio 2 dan hebben ze geen recht op de aanpassing en moeten ze gewoon gebruik maken zoals elke andere weggebruiker.


    Dit zijn maar 2 banen, maar gezien alle aanpassingen in banen in heel nederland en erbuiten, zou het realisme voor dit spel een gigantische wending krijgen, indien dat aangepast zou kunnen worden.







  • beste medespelers,


    dank voor de reacties en als ik bovenstaande lees zou het te veranderen zijn, dat zou mooi zijn.
    Maar ambulances mogen tegenwoordig wel gebruik maken van busbanen, zie https://www.ifv.nl/kennisplein…inder-dringende-taken.pdf en dan onder puntje 6.
    Dat is niet zo heel lang geleden volgens mij verandert. Als het een bussluis is en je hebt een lage ambulance dan kan je dit beter niet doen :) Dat kost je de onderkant van de auto.