[VB-021] Snel Interventie Voertuig 4-Personen (SI-4)

  • Is het een idee om naast de nu bestaande SIV voertuig (2 persoons) ook een SIV toe te voegen die 4 brandweerlieden mee kan nemen?


    In veel gevallen gebruiken brandweerkarzenes al SIV voertuigen alleen het maximaal aantal mee te nemen personen verschilt soms van 2 of 4.


    Ben benieuwd wat jullie hier van vinden?

  • Ja opzich een punt @Data.


    Alleen zijn er naast de normale TS 8/9 ook een TST 8/9 voertuig en een
    TST-NBB 8/9 voertuig bijvoorbeeld.


    En dat geldt voor de TS 4 en TS 6/7 ook.


    Waarom ik graag naast de SIV 2 ook een SIV 4 zou willen is omdat je het dan nog realistischer kan spelen. Ook kun je dan voor de SIV 4 een andere afbeelding gebruiken dan voor de SIV 2.

  • Siv-4 is wel degelijk een apart voertuig met een minimale inzet mogelijkheid.


    In Helmond hebben mijn beroeps collega's daar een proef mee gehouden.
    http://persburosandervangils.n…ent/plaatjes/508/3430.jpg
    na iets meer dan een jaar is dit voertuig verplaatst naar Brandweer Nuenen
    http://omroepnuenen.nl/2013/06/04/siv-voor-brandweer-nuenen/



    Eigenlijk is het een SIV2 waar je met 4 op zit maar de inzet mogelijkheden blijven het zelfde, je spreekt alleen nog wel van een chf-bev-nr1-nr2




    In Zuid-Oost brabant hebben ze deze proef gestaakt en zijn overgestapt op een bezetting van 4 op de TS, beroeps rijden altijd met 4 op de ts en bij de vrijwilligers is het 6 mag 4 moet waarbij de normaler gang van zaken is dat je met 6 man gaat rijden maar ingeval van onderbezetting je met 4 weg mag.


    Maar voor het spel zie ik er geen heil in om er een voertuig speciaal voor bij te maken, dan is het denk ik makkelijker voor de spelmakers om het maximale aantal personen op de SIV te verhogen naar 4, dan ben je er ook en kunnen de mensen zelf kiezen of ze voor een SIV-2 of SIV-4 gaan waarbij hij standaard op 2 staat.

  • Ik ben inderdaad bekend met de SIV-4.
    Wat ik probeer te zeggen, is dat die beperkte mogelijkheden van de SI t.o.v. de TS in het spel geen rol spelen.
    Al die middelen die op die TS wel liggen en niet op de SI, zijn in het spel niet van belang...


    In ieder geval:
    Voorlopig kun je gewoon gebruik maken van de TS-4.
    Is exact het zelfde in het spel als dat we een SI zouden toevoegen, alleen een andere benaming.
    In de toekomst zou het inderdaad een optie zijn om het aantal personen te verhogen naar 4, maar dat zien we dan.
    Zet hem in ieder geval als zodanig op de lijst


    Data



  • Bedankt voor de uitleg @Data Ik snap zeer goed dat deze wagen geeen meerwaarde tot andere (Terrein, Natuur) TS voertuigen gaat hebben.


    Het idee inderdaad was alleen dat het plaatje er anders uit zou zien. Ik dacht van hoe mer verschillende varianten hoe leuker. Zeker omdat er een paar maanden geleden het idee was om de SIV's sneller over de map te laten rijden dan de TS voertuigen dacht ik dan zou er in de toekomst een SIV 4 kunnen worden toegevoegd. Zie mij bovenstaande bericht.

  • Wanneer de SIV's sneller over de map gaan rijden, zal er dus wél een verschil komen tussen de TS en SI.
    Dat verandert het verhaal dan inderdaad een beetje...
    Ik zal even navragen wat mijn collega's er van vinden; nieuw, apart voertuig, of de huidige SIV "opschalen" naar 4 personen


    Data

  • MPR

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “[VB-021] Snel Interventie Voertuig 4-Personen” naar “[VB-021] Snel Interventie Voertuig 4-Personen (SI-4)”.