Verschillende meldkamers

  • Hallo Allemaal,


    Ik heb een vraagje, ik heb gebouwd in verschillende regio's met verschillende meldkamers. Doordat je verschillende meldkamers aan kan maken werkt dit perfect.


    In de meldkamer kan je Maximale afstand van groepsincidenten (in KM) aanpassen. Alleen, wanneer ik dit aanpas in 1 meldkamer wordt dit aangepast in al mijn meldkamers. Waarom kan ik dit niet afzonderlijk regelen per meldkamer? Bijvoorbeeld in Nederland wil ik graag een grotere afstand ivm teaminzetten en in New York wil ik een kleine afstand.


    Daarnaast, de Zulu houdt hier geen rekening mee. Dus als ik even niet oplet vliegt mijn Zulu van New York een paar uur boven de oceaan voor een incident in NL of andersom. Probeer er altijd op te letten maar soms kom ik er een paar uur later achter dat mijn zulu ergens boven het grote water fladdert;)


    Is er ergens een instelling waar ik dit kan voorkomen?


    Hoor het wel,


    Paul.

  • En een alarm uitrukregel voor je zulu? Dan word de dichtsbijzijnde gepakt zou dus moeten voorkomen dat de zulu overuren maakt en naar de andere kant van de wereld vliegt.

    Dat gebruik ik juist, ik werk eigenlijk alleen maar met alarm uitrukregels. Maar wanneer ik zonder dat ik er erg in heb de 3 NL zulu's ingezet hebt pakt hij vervolgens degene uit New York. Met de Lifeliners heb ik dit probleem niet.


    Wat in ieder volgens mij niet klopt is dat de voertuigen een maximaal inzetgebied hebben van 400km, NY -> Rotterdam is meer dan 400km ook hemelsbreed...

  • Dat gebruik ik juist, ik werk eigenlijk alleen maar met alarm uitrukregels. Maar wanneer ik zonder dat ik er erg in heb de 3 NL zulu's ingezet hebt pakt hij vervolgens degene uit New York. Met de Lifeliners heb ik dit probleem niet.
    Wat in ieder volgens mij niet klopt is dat de voertuigen een maximaal inzetgebied hebben van 400km, NY -> Rotterdam is meer dan 400km ook hemelsbreed...

    Als het goed is hebben de Zulu's (Lifeliners weet ik niet) er maling aan, bij die max. 400 km inzetgebied

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P

  • klopt had er in 2016 al een aandachtspuntje op gemaakt ivm de km restircitie.


    de mmt heeft een km km restrictie aan de hand hoe jij werkt in km, terwijl de politiehelkopter dat weer niet heb. En voor zij die in meerdere landen actief zijn is dat lastig, je moet het erg in de gaten houden aan de hand van de lopende meldingen dat je geen politiehelkopter vanauit land A naar land B stuurt.


    ik maak het met regelmaat mee dat ik op mijn 2e scherm de heli voorbij ziet vliegen en dan is de schade nog niet zo groot maar je bent wel ruim een uur een heli kwijt eer ie weer inzetbaar is in je eigen regio. Nu is inzetten in europa geen probleem maar als ik niet oplet en stuur backup naar de usa, dan is 1 uur al gauw enkele uren, zulu ritje nl-usa is al meer dan 24 uur)


    als vooraanstaand oplossing kan je de voertuig groep per individueel voertuig gebruiken in je uitrukregels hier zie je dus direct welke heli's in de lucht zijn... en de restrictie zou al in duitsland moeten liggen sinds 2016 alleen dan anders verwoord wat daar de uitkomst van is....is een naald in een hooiberg.

  • Heb je daar een meldkamer waarbij die Zulu ook gekoppeld is aan die meldkamer? En dan bij dei meldkamer aanvinken: Eigen inzetbereik aanmaken. Voor de Inzetgeneratie worden alleen posten gebruikt die aan deze meldkamer toebehoren.
    Ik weet niet of dit nut heeft, of dat de Zulu daar dan nog maling aan heeft?

    Kom nog wel eens met suggesties :thumbsup:
    Misschien niet altijd goed, maar tis iets xD
    Af en toe internet ervoor afspeuren :P