30-10-2017 Belangrijke mededeling ME

  • Inzetfrequentie ME inzetten 28

    1. 100% (8) 29%
    2. 90% (0) 0%
    3. 75% (5) 18%
    4. 50% (7) 25%
    5. 25% (8) 29%

    1. We hebben een aantal meldingen aangepast.
    Onderandere de voetbalwedstrijd zonder noodhulp, straatroof toegevoegd.
    Probeer de ME dus weer te activeren als je deze had gedeactiveerd.


    2. We hebben de mogelijkheid om de inzetfrequentie aan te passen van de ME inzet.
    Voor meer vragen rondom de inzetfrequentie bezoek onze blog:
    https://blog.meldkamerspel.com…en-bepaalde-inzet-krijgt/
    Ik heb de poll open gezet t/m 1 nov, 8 uur. Tenzij het eerder een eenduidig antwoord geeft.


    100% is in deze huidige verdeling.

  • Wat moeten we nog meer kijken dan.. Naar mijn mening is deze vrij hoog. Het gaat er om dat we een stortvloed met meldingen kregen dat de verhouding ME - normale inzetten uit verhouding was. Omdat ik met 1 ME post geen goede inschatting kan maken vraag ik graag naar jullie mening.

  • Wat moeten we nog meer kijken dan.. Naar mijn mening is deze vrij hoog. Het gaat er om dat we een stortvloed met meldingen kregen dat de verhouding ME - normale inzetten uit verhouding was. Omdat ik met 1 ME post geen goede inschatting kan maken vraag ik graag naar jullie mening.

    ±502 Credits voor sommige ME inzetten is vrij hoog? :S

  • Persoonlijk mag het van mij zo blijven. Je moet alles vanaf het begin opbouwen. Dus ook de hoofdbureau's met ME. Je hebt natuurlijk zelf de mogelijkheid om bijv. de ME uit te schakelen. Als je weinig tijd in het spel steekt, moet je natuurlijk niet verwachten dat je alles binnen 1 week alles op orde hebt, daar gaat net als de rest van het spel wel een tijd overheen!!

  • Om het realisme te houden zou ik het laag inzetten. Als ik kijk naar de praktijk en hoevaak mijn collega's ingezet werden was dit eens per twee weken een voetbalwedstrijd/demonstratie of uitzonderlijk eens per week in de feestende zomerperiode. Het blijven toch de geplande inzetten, vermiste personen is echt een uitzondering. Het is en blijft een nevenfunctie, dus mijn mening is dat dit in het spel niet moet voorkomen dat er in verhouding net zoveel ME inzetten zijn als noodhulp meldingen.


    Voor de melding straatroof vraag ik mij af of er ook een melding komt zonder helikopter, aangezien het in 95% van de daadwerkelijke gevallen ook zonder afgehandeld wordt. Helikopters werken zo dat zij aangevraagd worden door de regionale eenheid bij de landelijke eenheid of dat zij zelf meeluisteren bij de meldkamer in het gebied waar ze vliegen. Elke agent zou wel een helikopter willen bij elke melding, helaas is er weinig capaciteit (24/7 minimaal eentje, afhankelijk van geplande inzetten een extra).

  • Okt 13th 2017+6
    Past u allen op, het is inzet vrijdag met meer dan één nieuwe inzet! Om te beginnen een ontruiming kraakpand waar de ME paraat bij staat als geplande inzet. Verder voeren we 3 versies van de melding 'Vermist persoon' toe. Van een paar noodhulpvoertuigen tot de Zulu die nodig is!
    Als laatste hebben we bij de voetbalwedstrijden nu ook ME paraat!




    - We zijn er ons van bewust dat de opbrengsten, voornamelijk met de Zulu, aan de lage kant zijn. Dit zal aangepast gaan worden.


    @Woukaa [POLL] 21-09-2017 Mobiele Eenheid of word hier niet de inzet ME met Zulu mee bedoeld?

  • Om het realisme te houden zou ik het laag inzetten. Als ik kijk naar de praktijk en hoevaak mijn collega's ingezet werden was dit eens per twee weken een voetbalwedstrijd/demonstratie of uitzonderlijk eens per week in de feestende zomerperiode. Het blijven toch de geplande inzetten, vermiste personen is echt een uitzondering. Het is en blijft een nevenfunctie, dus mijn mening is dat dit in het spel niet moet voorkomen dat er in verhouding net zoveel ME inzetten zijn als noodhulp meldingen.


    Voor de melding straatroof vraag ik mij af of er ook een melding komt zonder helikopter, aangezien het in 95% van de daadwerkelijke gevallen ook zonder afgehandeld wordt. Helikopters werken zo dat zij aangevraagd worden door de regionale eenheid bij de landelijke eenheid of dat zij zelf meeluisteren bij de meldkamer in het gebied waar ze vliegen. Elke agent zou wel een helikopter willen bij elke melding, helaas is er weinig capaciteit (24/7 minimaal eentje, afhankelijk van geplande inzetten een extra).

    Ik word altijd blij van dit soort antwoorden, hartelijk dank.
    Straatroof gaat denk ik inderdaad nog een extra melding versie van komen. Was ook omdat we voor de zulu wat beschikbare meldingen willen hebben.

  • Om het realisme te houden zou ik het laag inzetten. Als ik kijk naar de praktijk en hoevaak mijn collega's ingezet werden was dit eens per twee weken een voetbalwedstrijd/demonstratie of uitzonderlijk eens per week in de feestende zomerperiode.


    Dacht ik ook, blijkbaar verdelen ze de interventies onder de 5 'diensten' ( Ambu, Brandweer, Politie, Waterongevallen, ME )


    Procentueel gezien lijkt mij de volgende verdeling realistisch te zijn : 40% ambu, 40% politie, 18% brandweer, 1% WO , 1%ME

  • @stijnh,
    Dat lijkt mij niet helemaal een goede verdeling. 1% WO en 1% ME.


    Dat zou betekenen 1 op de 100 meldingen een WO of ME melding is.

    Voor het spel lijkt mij dat ook geen goede verdeling ... veel geld voor iets wat je amper gebruikt .... Maar dit zijn mijns inziens reële cijfers hoor ;-) (ik zeg niet dat ze deze verdeling moeten gebruiken hé ;-) ).

  • https://blog.meldkamerspel.com…en-bepaalde-inzet-krijgt/


    Elke X seconden (waarin X afhankelijk is van de snelheid die jij hebt gekozen, Menu -> de Inzet snelheid) wordt een willekeurige post (Van het type: Brandweer, Ambulance, Politie, Waterongevallenbestrijding) van jou uitgekozen.

    Heb over de andere inzetten geen klagen en geen problemen. Alleen de ME inzet blijft achter. Omdat jullie het zelf de aandacht geven dacht ik even reageren. Mijn inzetsnelheid staat op realistisch. Bij aanvang ME inzet is ie meteen 1x gekomen daarna nooit meer. Had jou linkje gelezen, 14 ambuposten, 17 politieposten, 57 brandweerposten.