[VO-506] Search and Rescue (SAR)

  • Is als de POI haven door gaat wel leuk.
    En dan bedoel ik vooral de tweety's uit Leeuwarderen met onder andere vliehors in de range.
    Maar ook de seakings uit Belgie.
    Deze diensten doen nl ook het zieken vervoer vanaf de waddeneilanden (dat deden ze tot die eenheid in Leeuwarden werd opgeheven.
    De search en rescue word nu gedaan door de knrm en de kustwacht.


    Vind het wel leuk als de haven er bij komt dat deze er ook bij komt omdat ze ook drenkelingen uit zee halen met de helicopters.

  • De door jou bedoelde 'Search And Rescue' (SAR) is iets totaal anders als 'Urban Search And Rescue' (USAR)


    SAR betreft inderdaad zoekoperaties en reddingen op onder andere zee
    USAR betreft zoekacties naar mensen onder puin bij instortingen en aardbevingen


    Data

  • VO-503 betreft Urban Search and Rescue.
    Dit is dus het zoeken onder puin (grof gezegd) en deze is afgekeurd...


    Search and Rescue (SAR) naar mijn mening, in ieder geval voorlopig, afgekeurd (zijn landelijk maar een paar eenheden en alleen aan de enkele kustregios)
    Maar misschien dat @Woukaa een andere mening heeft


    Data

  • SAR in de vorm van een heli is best wel mogelijk, dan moet het wel in de volgende vorm:


    POI Open Zee. Hierop komen de meldingen, omdat hier geen wegen lopen om meldingen random op te plaatsen.


    Eigenlijk betreft hier het zelfde voor KNRM. Boten varen in rechte lijnen naar hun melding, maar als ik KNRM Neeltje Jans naar een melding op 'Open Zee' bij Vlissingen stuur, vaart die boot toch echt over Middelburg heen, wat je dus eigenlijk weer niet wilt hebben toch?

  • VO-503 betreft Urban Search and Rescue.
    Dit is dus het zoeken onder puin (grof gezegd) en deze is afgekeurd...


    Search and Rescue (SAR) naar mijn mening, in ieder geval voorlopig, afgekeurd (zijn landelijk maar een paar eenheden en alleen aan de enkele kustregios)
    Maar misschien dat @Woukaa een andere mening heeft


    Data


    Als het aan mij ligt al afgekeurd vanwege beperkte landelijke dekking en vele andere diensten die veel leuker zijn voor het spel.

  • MPR

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “[VO-506] Search and Rescue” naar “[VO-506] Search and Rescue (SAR)”.