Alarm- en Uitrukregels pakt niet dichtstbijzijnde Voertuig

  • Hey!


    Sinds vandaag doet het alarmuitrukregels een beetje raar.
    I.p.v. de dichtsbijzijnde te pakken pakt hij de meest verre wagen..


    Eerder nooit mee gemaakt maar vandaag al meerdere malen.


    Bijv. Politie ; eentje op 2 min afstanden pakt hij de gene op 15min afstand..
    en zo kan ik nog wel even door gaan..



    Groetjes,
    Sh4d0wNL :thumbdown:

    Verzorgende IG in de wijk regio HSO (R'dam)


    IGN: Sh4d0wNL Team: VRR & HM & Buren Regio: 010

    1 team 1 taak VRR & HM & Buren

    "Niets doen, is altijd erger dan niet proberen."

  • Controleer even of het betreffende voertuig van 2km, niet genegeerd wordt in je uitrukvoorstellen (vind je bij voertuig aanpassen)

  • In de 'Alarm en Uitrukregels' negeren? staat bij geen auto aan

    Ja als die aan staat vind je de betreffende auto niet in je regels en pakt het systeem de volgende die wellicht op 15 km zit.
    Misschien kan het ook aan de route liggen die afgelegd moet worden?

  • Vreemd, nog nooit last van gehad en op dit moment ook niet...


    Is het alleen bij de politie (zoals in je voorbeeld) of ook bij andere disciplines?
    Er zou namelijk, behalve de door @Kevej genoemde 'Negeren in Alarm en Uitrukregels', geen enkele instelling moeten zijn die het meest verre voertuig selecteert...
    En is het bij elke melding, elke keer dezelfde of verschillende?


    Data

  • Dit is mij de laatste dagen ook opgevallen.


    Maar ik heb ook al gezien, als ik een interventie open dat ik enkele seconden moet wachten tot alle voertuigen 'geladen' zijn. Wellicht neemt hij de dichtste voertuigen op het moment dat ze nog niet allemaal 'geladen' zijn.

  • Vreemd, nog nooit last van gehad en op dit moment ook niet...


    Is het alleen bij de politie (zoals in je voorbeeld) of ook bij andere disciplines?
    Er zou namelijk, behalve de door @Kevej genoemde 'Negeren in Alarm en Uitrukregels', geen enkele instelling moeten zijn die het meest verre voertuig selecteert...
    En is het bij elke melding, elke keer dezelfde of verschillende?


    Data

    Bij alle..
    Geen verschil.. 'druk is bijv 1 ts' dan pakt hij een willekeurige...Al is die het verst weg..

    Verzorgende IG in de wijk regio HSO (R'dam)


    IGN: Sh4d0wNL Team: VRR & HM & Buren Regio: 010

    1 team 1 taak VRR & HM & Buren

    "Niets doen, is altijd erger dan niet proberen."

  • Dit is mij de laatste dagen ook opgevallen.


    Maar ik heb ook al gezien, als ik een interventie open dat ik enkele seconden moet wachten tot alle voertuigen 'geladen' zijn. Wellicht neemt hij de dichtste voertuigen op het moment dat ze nog niet allemaal 'geladen' zijn.

    Ja die laadtijd heb ik ook inderdaad.
    En als je dan een Alarm en Uitrukregel selecteert voordat alles geladen is, pakt ie de snelste op dat moment (wat dus uiteindelijk iets van de 3e is, maar zeker niet de laatste)


    Data