[VB-508] Standplaats Brandweervaartuig (BRV)

  • hallo iedereen,


    is het misschien een leuk idee om een aparte uitbouw voor alleen een boot te doen of een boot te kunnen kopen voor een post zonder de duikersuitbouw?


    dit omdat er bij mij in de buurt een brandweerpost (Finsterwolde) zit die vanwege een meer in hun verzorgingsgebied wel een boot heeft (en sinds kort ook een ort) en ik zou het leuk vinden als we dit concept ook in het spel zouden kunnen toepassen.


    ik ben benieuwd naar jullie mening hierover.


    met vriendelijke groet,


    Dirk

  • Een blusboot zou leuk zijn, ik heb ook wel kazernes die dat willen. Alleen voor zover ik weet ziet het spel op dit moment geen verschil tussen land en water. Of is in elk geval de praktische uitwerking niet al te eenvoudig. :(

  • Een blusboot zou leuk zijn, ik heb ook wel kazernes die dat willen. Alleen voor zover ik weet ziet het spel op dit moment geen verschil tussen land en water. Of is in elk geval de praktische uitwerking niet al te eenvoudig. :(

    een blusboot zou idd leuk zijn. maar ik bedoel de waterongevallenaanhanger boot. aangezien je in het echt namelijk niet perse een duikersstandplaats/ort hoeft te hebben om zo'n ding te huisvesten

  • Op dit moment is het kopen van een boot inderdaad alleen mogelijk na de uitbouw Waterongevallenbestrijding.
    Gezien een Waterongevallenaanhanger door meer voertuigen getrokken kan worden dan alleen de WO (Ook door een HV, DB, DB-WvD, SL et cetera), kun je een boot gebruiken zonder WO (je betaalt alleen 400.000 credits ervoor, wat best duur is).


    Of dit in de toekomst veranderd durf ik je niet te zeggen, daar kan @Woukaa je meer over vertellen...


    Data

  • Klopt, maar ik had het ook alleen over de uitbreiding die 400.000 kost.
    Als het op een andere manier beschikbaar zou worden gesteld, zou je die overige 109.000 namelijk ook kwijt zijn ;)


    Data

  • Het Duitse systeem heeft ook de uitbreiding "Waterongevallenbestrijding", daarom is gekozen dit over te nemen.


    De uitbreiding heet niet voor niets "Waterongevallenbestrijding" in plaats van bijvoorbeeld "Waterongevallenvoertuig". De WOA is een onderdeel van bestrijding waterongevallen en daarmee onderdeel van de uitbreiding. Qua prijs, gelijk aan Duitsland, en als je ervoor kiest enkel een WOA na uitbreiding te plaatsen, is dat relatief duur. Maar daarentegen nagenoeg even duur als enkel een WO plaatsen.

  • oke misschien een leuk idee om ooit toe te voegen dat de woa ook apart kan. (eventueel met oilbooms)

    Laten we, als dit überhaupt gaat komen het enkel bij de boot en zijn functie laten, want je roep leuk oilbooms maar het is en blijft maar een spel he ;-)
    Straks willen ze nog manschappen met zwemvesten, en bezine of wat er ook in gaat om die dingen af te tanken na elke inzet hahahah

  • Laten we, als dit überhaupt gaat komen het enkel bij de boot en zijn functie laten, want je roep leuk oilbooms maar het is en blijft maar een spel he ;-)Straks willen ze nog manschappen met zwemvesten, en bezine of wat er ook in gaat om die dingen af te tanken na elke inzet hahahahde

    de oilbooms is een middel wat officeel van Rijkswaterstaat is maar onderdak heeft bij de brandweer welke er ook mee uitrukt in een speciale auto dus is een mooie toepassing op het spel.

  • de oilbooms is een middel wat officeel van Rijkswaterstaat is maar onderdak heeft bij de brandweer welke er ook mee uitrukt in een speciale auto dus is een mooie toepassing op het spel.

    Ja ik snap de bedoeling wel, maar ik zie dit als een middel op een boot.. Een boot kan gemaakt worden maar een middel op een boot lijkt me te ver gaan, plus zie je er amper wat van.. dus ik denk dan er bij bedenken ?

  • Ja ik snap de bedoeling wel, maar ik zie dit als een middel op een boot.. Een boot kan gemaakt worden maar een middel op een boot lijkt me te ver gaan, plus zie je er amper wat van.. dus ik denk dan er bij bedenken ?

    oilbooms zijn een compleet onafhankelijke eenheid van de brandweer.
    meldingen:
    -olielekkage
    -tankwagen in sloot/kanaal met ondersteuning van ts, hv, ovd, ags en duikers
    -kan als toevoeging bij melding met schepen
    -lekkage gevaarlijke stoffen
    -(in samenwerking met politie) drugsafval gedumpt in water

  • MPR

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “[VB-508] Standplaats Brandweervaartuig” naar “[VB-508] Standplaats Brandweervaartuig (BRV)”.