Nieuw Project

  • Hallo Forum-Leden,
    Op papier ben ik samen met een collega bezig met een (nieuw) project. Dit project is volledig gericht op Hulpverleners en Bezoekers welke geïnteresseerd zijn in hulpverlening. Uiteraard is het ook voor iedereen toegankelijk.
    We willen een platform (website) maken, waarbij hulpverleners hun verhaal, ei of foto's kwijt kunnen. Maar ook waar bezoekers hun verhaal, ei of foto's kwijt kunnen en of vragen kunnen stellen aan hulpverleners.
    Dit kan allemaal op je eigen tijdlijn, maar je kunt ook een groep of pagina aanmaken waar je dit kunt delen.
    Daarnaast zal de website een tal van andere functies bevatten.


    Voor we hier mee aan de slag willen gaan, willen we weten of er genoeg interesse in is?


    Zie je dit wel zitten? laat het hier even weten. Uiteraard zijn ideeën, tips, ect welkom!
    Zie je dit niet zitten en vind je het compleet onzin / nutteloos laat het me dan ook weten!


    Groetjes


    P.S Admins, mochten jullie het niet eens zijn met wat ik doe? spreek me aan, of verwijder het topic ;) :)

  • het is op zich wel een goed idee, in het verleden heb ik een soortgelijke idee naar buiten gebracht
    op forum based


    echter ik kwam al snel met de juridische apsecten van de verhalen en de impacten van overige hulpverleners in de kliek
    hoe gaan jullie hiermee om? Uiteindelijk door wat advocaten in mijn nek en de overheid die lastig deed heb ik t stopgezet.


    Voor de hulpverlener is het goed om van zich af te schrijven, maar voor het nieuws aspect is het soms beter om met het verhaal pas een jaar later te komen, soms als een verhaal teveel impact heb, en foto's wat kan wel en wat kan niet.


    de meeste hulpverleners die ik ken die hebben allemaal een blog, en die hebben van hun fouten moeten leren, sommigen zijn zelfs hun baan kwijtgeraakt omdat hun verhaal een eigen leven ging leiden. Als jullie dit gaan doorzetten dragen jullie ook voor een deel de risico en de huidge wetgeving maakt het er niet allemaal makkelijker op, dus bekijk de zaken goed en wat voor risico jullie meedragen, zoals @stijnh al heeft aangeduid t medisch beroepsgeheim maargoed dat heb je in ieder werk wat je ook doet heb je een beroepsgeheim.
    succes in iedergeval met het idee.

  • Beste Heren @stijnh en @Mastermind,


    Dank voor jullie antwoord, ik snap jullie antwoord.
    Dat hun een medisch beroep geheim hebben is logisch, alleen het is aan hun '' de hulpverlener '' of ze wel of niet hun beroep invullen bij hun profiel. Dit geld ook voor hun verhaal die ze vertellen noch schrijven op de website. Wij zijn nergens verantwoordelijk voor. Hun schrijven iets bij ons op de website, wij niet... Of ze nou hun verhaal op facebook of een eigen blog doen, of bij ons op de website, komt op het zelfde neer. Het verschil zit er in, dat het een website is, die gericht is op hulpverleners en ieder die er interesse in heeft....


    Dit geld uit eindelijk ook voor de foto's die hun willen of gaan plaatsen....
    Of schrijf ik nou gewoon een dom antwoord ;)


    Er zal ook een Privacy pagina komen waar alles duidelijk op vermeld staat!


    Binnenkort gaan we het script online zetten (Beta) en vervolgens zal het online gaan. Mag het niet van wie dan ook ''advocaten, overheid'' dan zal het vanzelf offline gehaald worden! :-)

  • Mij lijkt het wel leuk!
    Wat je over het plaatsen van foto's zei (dat degene die het schrijft hier zelf verantwoordelijk voor is) werkt toch wat anders ben ik bang.
    Er is/zijn een/meerdere fora geweest die juridisch in de problemen zijn gekomen doordat gebruikers bepaalde foto's plaatsten.
    Hierbij kun je zowel denken aan copyright foto's (waar men jou toch echt voor aankijkt) als eventuele foto's van incidenten (gebouwen/slachtoffers, waar je wel echt toestemming voor moet hebben)
    Maar verder lijkt het me wel een leuk idee!


    Data

  • Hoi @Data


    Bedankt voor je berichtje!
    Kijk dit is wat duidelijker voor mij, thanks voor de info. Zou je mij een PB kunnen sturen of een email op info@veiligheidvandaag.nl met meer informatie welke fora's er geweest zijn, die in de problemen zijn gekomen, en wat voor problemen ze uit eindelijk hebben gekregen?. Alvast bedankt..
    Ik snap het punt, alleen laten we nu even naar Facebook / Instagram ect kijken? Daar plaatst ook iedereen wat los en vast zit... Het blijft lastig.. ik ga het eea uit laten zoeken.