[2024-04-07] Bericht namens GameTeam

  • Beste spelers,


    Zoals jullie vast en zeker al voorbij hebben zien komen hebben wij binnen het gameteam dit jaar afscheid genomen van 2 van onze leden. Omdat door deze en andere veranderingen de werkdruk toeneemt, komt het moment dat er gezocht gaat worden naar mensen die ons willen ondersteunen.


    We hebben een paar eisen aan onze vrijwilligers:

    - Goede beheersing van de Nederlandse taal in zowel woord als geschrift.

    - Goede beheersing van de Engelse taal in geschrift.

    - Meerdere uren per week beschikbaar (dit kan per week verschillen)

    - Bereikbaar wanneer er fouten opgelost moeten worden of er andere zaken besproken moeten worden.

    - Uitgebreide kennis van de spelfuncties.

    - Een volwassen houding richting andere spelers.


    Wat wordt jou geboden:

    - De kans om een bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van het spel.

    - Een klein extraatje vanuit de ontwikkelaar als dank voor je inzet

    - Toegang tot onze interne systemen om goed mee te kunnen overleggen en informatie te verkrijgen.


    Wat ga je doen:

    - De community te woord staan bij vragen/opmerkingen over het spel

    - Het schrijven van meldingen/meldingsupdates via onze tooling (geen programmeerkennis nodig)

    - Onderzoeken/uitwerken hoe nieuwe content het beste zou passen voor onze community.


    Lijkt jouw dit iets?

    Stuur dan een bericht met je motivatie naar Piet2001


    Daarbij zouden we graag de volgende info bijgevoegd hebben:

    - Link naar je forum- en spelaccount

    - Je leeftijd

    - Hoelang je al MKS speelt

    - Speel je nog andere MKS taalversies.


    Op de achtergrond zal de motivatie worden bijgeplaatst bij de spelers die ook vorige keer al hebben gereageerd, om zo iedereen een kans te geven. Heb je de vorige keer al gereageerd en wil je nog iets toevoegen. Aarzel niet om nogmaals een motivatie te sturen.


    Mochten er nog vragen zijn, stel ze gerust. En anders zien we de motivaties wel binnenkomen.

  • @Piet,

    Kan jij aangeven wat de reden is om te vragen naar de leeftijd?
    Volgens mij is dit voor elke organisatie verboden, tenzij er gericht op een doelgroep gezocht wordt (70 jarig model voor tienerkleding gaat niet helemaal lukken)
    Maar, zelfs wanneer het een specifieke toegestane reden heeft, dient vermeldt te worden waarom er naar de leeftijd gevraagd wordt.

  • Je moet toch een reden hebben om een 12 jarige te kunnen afwijzen. Daarnaast ben je waarschijnlijk in overtreding van de voorwaarden die de ontwikkelaar stelt en waarvan zo'n persoon heeft aangegeven ze te hebben gelezen. Ik kan me goed voorstellen dat de ontwikkelaar zulke personen niet in zijn gameteam wilt hebben. Maar dat is mijn persoonlijke gedachtegang.

  • Je moet toch een reden hebben om een 12 jarige te kunnen afwijzen. Daarnaast ben je waarschijnlijk in overtreding van de voorwaarden die de ontwikkelaar stelt en waarvan zo'n persoon heeft aangegeven ze te hebben gelezen. Ik kan me goed voorstellen dat de ontwikkelaar zulke personen niet in zijn gameteam wilt hebben. Maar dat is mijn persoonlijke gedachtegang.

    Die begrijp ik uiteraard, hoewel een 17 jarige evengoed kan aangeven dat hij/zij 25 jaar is.
    Gaat mij erom dat, wanneer je om een leeftijd vraagt, je dit moet motiveren (wettelijke bepaling)

  • Ja ik neem ook altijd de contracten mee naar de kroeg. Stel je voor dat ik iemand naar zijn of haar leeftijd wil vragen.

    Wil je je leeftijd niet geven, dan solliciteer je niet. Niemand wordt verplicht.


    En als je het officieel gaat spelen dan is niet alleen het vragen om de leeftijd een hindernis. Dan komt er nog wel meer kijken bij de AVG.

    Maar moeilijk doen kunnen we allemaal. Laten we vooral het goede inzien van waarom Piet dit vraagt.

  • Dat de rede specifiek vermeld moest worden was ik niet van op de hoogte.


    Maar de voornaamste reden is zoals hierboven ook genoemd een inschatting kunnen maken met wat voor mensen we te maken hebben. Ik weet dat er 8jarige spelen. Maar die mogen geen gameteam doen. Ik ga niemand direct op leeftijd afreken, maar ergens moeten we wel iemand hebben die stabiel tijd kan besteden. En iemand die basisschool zit kan met alle respect die verantwoording vaak niet aan.


    Mocht je echt bezwaar hebben tegen het benoemen van je leeftijd dan laat je deze info weg. Vaak kun je aan de manier van schrijven ook wel wat aflezen. Maar het was meer om misverstanden te voorkomen.