Fout loos alarm

  • Ik kreeg een tijdje geleden een melding van een brand in een landbouwschuur, maar dit bleek loos alarm te zijn. Maar na dat dit loos alarm bleek te zijn kreeg ik wel de melding ‘nablussen’ dit lijkt mij niet nodig aangezien er geen brand was. Hebben meer mensen dit?

  • Ik kreeg een tijdje geleden een melding van een brand in een landbouwschuur, maar dit bleek loos alarm te zijn. Maar na dat dit loos alarm bleek te zijn kreeg ik wel de melding ‘nablussen’ dit lijkt mij niet nodig aangezien er geen brand was. Hebben meer mensen dit?

    Aan deze melding zitten een aantal verspreidingen/vervolgmeldingen gekoppeld zoals het nablussen. Het systeem kan op dit moment hierbij niet het onderscheid maken tussen wel/geen loos alarm. Dus dan kan het inderdaad voorkomen dat de originele melding loos alarm geeft maar er toch zo'n melding achteraan komt.

  • Correct. Beide zijn voorbeelden van technische beperkingen welke we hebben geaccepteerd bij de implementatie.
    De inhoud van de nablus melding zouden we kunnen voorkomen door meerdere individuele nablus meldingen te maken.
    Maar dan komen we op veel maatwerk en 1 gefixeerde nablus melding op een type inzet. We hebben deze structuur gekozen om er voor te zorgen dat er ook bij het nablussen nog wat spanning is voor welke versie je krijgt.