Suggestie nieuwe voertuigen

  • Ambulance - SORT team Ambulance (incl OVDG SORT)

    Ambulance - HART team ambulane (incl OVDG HART)

    Ambulance - Noodhulpteam (rode kruis) incl teamleider

    Ambulance - Bevolkingszorg (rode Kruis) incl teamleider


    Brandweer - Hoogte redding teams

    Brandweer - Quick response teams


    Politie - Onderhandelaar (bij gijzelingen etc)

    Politie - EOD

    Politie - Handhaving


    (vanuit meldkamer) Veiligheidsregio - Incidentmanager / On Scene Commander

    (vanuit meldkamer) Veiligheidsregio - Persvoorlichter

  • Probeer het nog eens opnieuw zou ik zeggen. ;-)

    1 voor 1 leuke suggesties maar idd, zo snel gezien, al zo’n 80-90% ooit eerder aangevraagd.

    Als je bijvoorbeeld op EOD zoekt, dan zijn daar al meerdere topics over geweest.


    Maar, lekker bezig.

    En welkom op het forum.


  • SORT en HART zijn leuke suggesties. Vrij niche, maar volgensmij nog niet eerder gesuggereerd. Helaas is het SORT steeds meer nodig geweest afgelopen tijd, en ook het HART is vorig jaar oktober ingezet.
    NHT is al eens gesuggereerd, onder de suggestie VA-002 als ik het goed zie. Samen met GGB. GGB gaat volgensmij wel ingevoerd worden, rode kruis denk ik niet omdat die niet onder de RAV valt.
    Bevolkingszorg idem, valt niet direct onder RAV. OVD-BZ is wel goedgekeurd op de lijst. (VO-508 afgekeurd, later VO-005 goedgekeurd)

    Brandweer HRT is ook al goedgekeurd (VB-012)
    Brandweer QRT ook al goedgekeurd (VB-030)

    Politie onderhandelaar vind ik een leuke, voor zover ik kon zien staat die nog niet op de lijst.
    Politie EOD: niet veel kennis over, maar volgensmij gaat dit meestal via defensie. Wel weet ik dat er een explosieven onderzoekings team is (exacte naam kan ik me niet herinneren) EOD Defensie staat al op de lijst (VO-003)
    Politie handhaving: Ten eerste gaat dit via de gemeente, niet politie. Ook worden zij niet aangestuurd door het Operationeel Centrum. Zij hebben hun eigen meldkamer. Staat als afgekeurd in de lijst (VO-509)

    Incidentmanager, wat bedoel je hier precies mee? Er zijn diverse suggesties die onder die categorie kunnen vallen volgensmij: Informatiemanager, Leider COPI, en natuurlijk hebben we al de HOVD, OVD-B, OVD-G, OVD-P en AFO/OSC.
    Persvoorlichter hebben we al in het spel, de DA-VL Geef deze een groen plaatje, en je hebt er eentje van de veiligheidsregio.

  • Incidentmanager heeft tevens niet iedere Veiligheidsregio en HRT en QRT vallen per regio ook anders in utrecht vallen HRT en QRT samen onder 1 team

  • EOD gaat idd via Defensie.

    Politie heeft wel TEV oftewel teamleider explosieve verkennen