Zelf ben ik voorstander van de toevoeging voor een spoorwegspecialisatie zoals de 25 KV test-teams van de Brandweer of Prorail ICB.
De 25KV teams hebben praktisch niet veel inzetten, ICB daarentegen wel veel.
Qua werkzaamheden komt het werk van ICB vele raakvlakken tegen met de brandweer, ICB heeft ook o.a. ademlucht / gaspakkendragers en hydraulisch redgereedschap.
Wegens de mentale aspecten van dodelijke inzetten worden meer incidenten door ICB behandeld en minder door de brandweer of politie.
Een kazerne zonder blusvoertuig maar met specialisatie spoorwegongevallen zou in mijn ogen prima kunnen volstaan als opkomst locatie.
Hier zouden de dienstbus-commando voor ploegleiders / OVD, dienstbus-materiaal voor ICB'ers, dienstbus-hogedrukreining, de HV bakwagen en de HV haakarmbak voor op het spoor kunnen staan.
Als je realistisch wil spelen maak je een meldkamer in Utrecht genaamd: Operationeel Controle Centrum rail (OCCR) welke de ICB aanstuurt.