Inzetbereik kazernes

  • Dag allemaal,


    Als er nog 1 ding zou zijn aan meldkamerspel waarvan ik hoop dat het ooit veranderd, is het het inzetbereik van de kazernes. Alles incidenten vinden plaats vlak rondom de kazernes welke geplaatst zijn. DIt is ansich fijn natuurlijk, maar het jammere is dat je nooit een inzet hebt wat verderop in het gebied, of op de grens van het uitrukgebied van een kazerne, waardoor 2 posten bijna even snel terplekke zijn.

    Door het korte inzetbereik vallen ook hele gebieden buiten de mogelijkheden van het spel.


    Nu zag ik dat de Amerikaanse versie van het spel (missionchief) een optie heeft om het inzetbereik aan te passen. Je kunt daarmee het inzetbereik verplaatsen, en vergroten. Op die manier kan je een betere dekking maken van het gewenste gebied. Wat zou het mooi zijn als deze optie (Het heet 'Set mission spawn area') ook in de Nederlandse versie ingebouwd zou worden. Gezien het voor de Amerikanen al bestaat, zal het niet moeilijk moeten zijn dit in onze versie te krijgen.



    Bedankt alvast voor het in overweging nemen van dit idee.

  • Dit is ook een van de dingen waar ik me de laatste tijd meer aan stoor. Zeker als ik zie wat voor afstanden de brandweer bijvoorbeeld hier in Fryslan soms moet rijden als eerste eeneheid, komt dat niet echt overheen met de afstand waarbinnen de meldingen in het spel worden gegenereerd.

    Ik ben ook voorstander van een optie voor het (handmatig) vergroten van het inzetbereik. Ik zou hier dan wel een optie van maken, zodat dit spelers die

    hier geen behoefte aan hebben niet benadeeld.

    Overigens heb ik al tijden terug de blinde plekken al volgezet met (realistische) POI's, om te kijken of dat het probleem verhelpt, maar tevergeefs.