Roepnummers Rijkswaterstaat

  • * Amsterdamsestraatweg 49, 1411 AX Naarden > Daar staat ook WIS zag ik.

    * Oude Amsterdamsestraatweg 5, 3744 MN Baarn > is alleen een strooiwagenpunt denk

    * Burgemeester Stramanweg 100B, 1101 EM Amsterdam > RWS ''de punt'', alleen kantoor? Wel mooie locatie voor de WIS

  • De WIS neemt zijn/haar auto mee naar huis. Vanaf het moment dat hij/zij gaat rijden begint de dienst al. Tot op heden werken ze nog niet allemaal met roepnummers. Wat mij wel bekend is, is dat de verkeerscentrales, OvD's-RWS nat en droog en de boten een LE roepnummer hebben, maar die worden nooit gebruikt.

    Voor Zuid-Holland(regio Rotterdam) is de standplaats voor de WIS, Rhoon. Ridderkerk en Dordrecht zijn alleen zoutopslagplekken.


    Ik zag laatst op ridderkerk en numansdorp beide een handjevol WIS voertuigen staan. Is dit dan omdat ze daar pauze hebben, of is het toch een soort standplaats?

  • Dit is wat ik heb gehoord van een wis:

    2100 Zuid Holland 2200 Noord Holland 2300 Utrecht 2400 Zuid nl 2500 noord oost nl


    En dan gwn per auto doornummeren, dus 2101, 2102, 2103 etc.

    De WIS die ik ken is actief in de regio ZHZ. Hij zegt zelf dat hij het nummer 1226 heeft.


    Is er al iets meer duidelijkheid over de roepnummers? Ik zie veel informatie wat elkaar tegenspreekt, ook met de adressen. Zo ja, kan iemand dit dan ook in een berichtje zetten alstublieft? Een van de admins bijvoorbeeld.


  • Is er al iets meer duidelijkheid over de roepnummers? Ik zie veel informatie wat elkaar tegenspreekt, ook met de adressen. Zo ja, kan iemand dit dan ook in een berichtje zetten alstublieft? Een van de admins bijvoorbeeld.

    Zover ik de WIS en de verkeerscentrale sprak. Hebben alleen de VC's, OvD-RWS nat en droog en de boten een LE roepnummer. De rest van de WISsen werken met hun naam nog. Er kan wel iets zijn van een roepnummerplan bij hun, maar dat werkt nog niet of ze werken er nog niet mee.

  • Steunpunt Zuid-Holland voor de WIS is echt Rhoon. Daarnaast kunnen ze wel bij die andere punten voor zoutopslag of materiaal opslag gewoon hun pauze houden.

    Ja, dat idee kreeg ik ook ja. Ik zie ze ook niet vaak daar.

    Zover ik de WIS en de verkeerscentrale sprak. Hebben alleen de VC's, OvD-RWS nat en droog en de boten een LE roepnummer. De rest van de WISsen werken met hun naam nog. Er kan wel iets zijn van een roepnummerplan bij hun, maar dat werkt nog niet of ze werken er nog niet mee.

    Ok, duidelijk. En welke roepnummers hebben die OvD's en boten dan?

  • De roepnummers moet ik je schuldig blijven. Die weet ik niet uit mijn hoofd.

    :thumbup:Heb onlangs van diverse media roepnummers bij elkaar gesprokkeld, te zien in mijn spreadsheet hieronder. Voor zover ik zag hebben zij een LE roepnummer.
    https://docs.google.com/spread…wb27tkAU/edit?usp=sharing


    In de spreadsheets mogen trouwens comments geplaatst worden als iemand betere info heeft.