[MKS-0227] Extra meldingsversies RB met kustwacht

  • Na overleg via Messenger mocht ik deze suggestie voorleggen:


    Onlangs een incident "surfer vermist" gehad, maar ik kon enkel de "strand"-reddingsdiensten ernaartoe sturen, hoewel ik ook "zee"-reddingsdiensten heb (zoals een "SAR-heli" en de verschillende boten), kan ik deze niet alameren voor deze strand- en zee-gerelateerde inzetten.


    Ik weet dat allesinds in België deze laagdrempelig worden gealarmeerd bij een zoektocht, op strand (bv kind) en zee (surfer, luchtbed, edm)


    Misschien een kleine aanpassing mogelijk/nodig?

  • Momenteel zit er een filter op de voertuigen die voor een specifieke inzet worden vrijgegeven.
    Aangezien deze "Zeevoertuigen" niet voor de inzetten worden gevraagd staan deze niet in het overzicht.
    Eventueel kunnen we kijken of we de andere voertuigen groep ook beschikbaar kunnen maken bij de inzetten van de KNRM/RB.

    Hiervoor wil ik echter ook de gedachtegang van de community en mijn collega's bekijken voordat ik zo'n wijziging bij de ontwikkelaar zal indienen/aanvragen.

  • Zonder overal de oplossing voor te willen weten, kan je misschien beter kijken naar de inzetten waarbij een helicopter (nu vaak van de politie) nu vaak van de politie nodig is om deze te kunnen oplossen. Uit mijn hoofd zijn dat twee of drie meldingen bij de waterredding (voor de SAR er was)
    Als je bij daar een SAR-heli toevoegt aan de inzet, heb je het genoemde probleem getackeld.

    Nogmaals ik probeer alleen maar mee te denken.

  • In België zitten we hier dan weer op een ander Niveau. De gekende SAR Heli vanuit Koksijde wordt ingezet met Militairen. Dwz dat eigenlijk alle disiplines in deze Heli zitten. Namelijk zij doen SAR. Af en toe nemen ze Politie acties over (denk aan Nachtvluchten waar ze beter voor zijn uitgerust, ook acties op zee of gewoon wanneer de Rago niet beschikbaar is). De heli heeft steeds een Medic aan boord dus zij kunnen advanced EHBO aan wat weer wil zeggen dat ze niet echt een MMT zijn maar wel zeker een PIT Heli benaderen.


    Je kan niet alles met 1 ding oplossen in een algemeen game voor NL/BE. Ik kies dan ook voor het meest simpele en ik heb 3 Heli soorten staan in Koksijde.

  • Jrh1997

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “SAR-heli en -boten bij strand/zee-incidenten” naar “[MKS-0227] Extra meldingsversies RB met kustwacht”.