[FMKS0145] SB bij alleen slangenwagen/tankwagen

  • Wanneer ik een inzetvoorstel aanmaak Alleen Slangenwagen / Watertankwagen, aanmaak dan stuurt is de kans dat hij de SB stuurt groot echter is voor de SB een aparte inzetvoorstel, volgens mij klopt dit niet want hij hoort alleen een SL of WT te sturen....

  • Jaaaaaaaaa dat weten we xD Maar bij inzetvoorstellen heb je letterlijk een regel voor >alleen< slangenwagen/watertanker én een regel voor alléén schuimblusvoertuigen. Wanneer je nu een 1 zet in het vakje bij slang/watertank, en een 0 bij schuim, en dat opslaat als een inzetvoorstel, en die dan aanklikt bij het selecteren van voertuigen voor een inzet, selecteert het spel alsnog een schuimblusvoertuig wanneer deze qua tijd het dichtst bij is. Ik wil helemaal geen schuimvoertuig sturen als ik alleen water nodig heb....


    En een SBV heeft maar 10k liter water en een watertanker heeft 15k, dus dat scheelt wel degelijk, zeker als je 't schuim voertuig ook hard nodig hebt bij andere inzetten.

  • De regel enkel tw/sl was oorspronkelijk bedoeld voor alle waterhulpwagens die geen haakarmbak zijn. Dat de SB erbij komt vindt ik wel normaal omdat die vaak de functie van TW ook uitoefenen.


    Ik kan verstaan dat je graag een regel hebt zonder de schuimblussers dus is het beste voorstel om een 2 nieuwe regels te laten maken: een keer alle waterhulp zonder schuimblussers en een keer alle waterhulpwagens zonder schuimblussers en haakarmbakken.

    Dan ook de oude regel herformuleren dat SB inclusief is.

  • Cahjo

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “Bug inzetvoorstellen” naar “[FMKS0146] Bug inzetvoorstellen”.
  • Jrh1997

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “[FMKS0146] Bug inzetvoorstellen” naar “[FMKS0145] Bug inzetvoorstellen”.
  • Piet2001

    Heeft het onderwerp van de discussie veranderd van “[FMKS0145] Bug inzetvoorstellen” naar “[FMKS0145] SB bij alleen slangenwagen/tankwagen”.