[SOLVED] Credits Verdwenen

  • Zoals Sebastian zegt:


    Check nog maar eens 3 dubbel de credits lijst -> Op credits klikken.
    ÁLLES word daar opgeschreven wat er bij en af gaat. Dit kan namelijk nooit gebeuren door internet problemen. Het enige geld dat afgeschreven word zijn namelijk aankopen van van gebouwen of voertuigen, geld dat automatisch gebeurt word alleen bijgeschreven, dat zijn meldingen.

  • Het zal wel aan mij liggen, maar ik wil wel even duidelijk maken dat er serieus naar gekeken is en het feit dat wij hier dus belachelijk gemaakt worden is zeker niet terecht. Zoals Sebastian zegt, het systeem is zo gemaakt dat er NOOIT en in geen enkel geval geld kan verdwijnen. Dat zou namelijk niet goed zijn...

  • Nee ik wordt hier belachelijk gemaakt. Niet jullie.


    Nogmaals; ik had plus minus 280K aan credits. Internet viel uit en hij viel terug naar 32K.
    Tevens het ziekenhuis wat ik had gebouwd was weg. Ik ging letterlijk zo'n 10 uur terug in het spel.
    Alsof er niets was opgeslagen op de server.
    Dus alles wat ik had opgebouwd was weg. Ik verzin het niet, maar laat maar lekker zitten.
    Meldde het vooral omdat dit een glitch of time out kan zijn op een server.


    Dat er vervolgens iemand denkt grappig te zijn omtrent een ''oude van de maand'' geld grap en deze wordt geliked door een admin doet mij toch vermoeden dat het vooral grappig wordt gevonden of als onzin wordt gezien.
    Ik zal verder gewoon genieten van het spel maar zal me niet zo gauw meer geroepen voelen om een error te melden.
    Nogmaals ben niet boos maar vooral teleurgesteld.....

  • Mmmmm ik ben misschien een leek, maar jij maakt met je computer verbinding met een server waar een spel op draait. Welke dus ook jouw voortgang opslaat. Het lijkt mij dus onmogelijk dat je credits (welke volgens mij na elke inzet worden opgeslagen) verdwijnen als jouw internet weg valt.


    Klinkt in mijn oren als een slaatje willen slaan uit een bedachte bug. Maar succes ermee geloof dat Sebastiaan en Wouter je correct hebben geholpen


    Groeten een nieuweling

  • Nou probeer er geen slaatje uit te slaan hoor. Probeer enkel een mogelijke bug in een spel wat nog uitgebouwd moet worden te melden.
    Echter het lijkt erop dat het probleem niet wordt begrepen. Het is niet zo dat er geld verdwijnt maar dat ik na het uitvallen van mijn internet 10 uur terug wordt gezet in het spel.
    Wat kan duiden alsof de server niets heeft opgeslagen. En ik zie wel dat er gekeken is naar het optelsysteem van credits maar niet naar eventuele server/time out problemen.


    Maar goed, ik laat het hierbij want probeer enkel mee te helpen aan verdere ontwikkeling van het spel. That's all. Ik zit verder niet te wachten op beschuldigingen of wat dan ook.
    Ik heb inmiddels een mail naar Sebastian gestuurd met uitleg en vermoedelijke oorzaak. Nogmaals zit niet te wachten op een ''refund'' van 250K. Want dit soort glitches is het risico wat je loopt bij online spellen.

  • Dat zou goed kunnen maar zeker weten doe ik het niet. Het viel me op omdat ik op het punt stond twee kazernes te gaan bouwen van de gespaarde credits toen alles vastliep.
    Daarna opnieuw opgestart en toen was ik het gebouwde ziekenhuis kwijt en de credits. Dus eigenlijk weer zoals het was toen ik het spel begon die dag 10 uur ervoor.
    Dat het ongeveer de status was van 10 uur daarvoor was merkte ik doordat ik wat wagens had verplaatst en deze weer op de oude positie stonden en het gebouwde ziekenhuis weg was. Kortom de voortgang die ik die dag had gemaakt.

  • Als je werkelijk 10 uur terug in de tijd bent gegaan (zoals je zelf aangeeft), betekent dat dat je 10 uur lang het spel gespeeld hebt zonder een pagina te refreshen (of af te sluiten en opnieuw te openen).


    Groet, Data


    Zoals Sebastian mij nog maar weer eens extra duidelijk maakt, Ik weet niet wat je hebt gedaan maar het is technisch gezien niet mogelijk.
    1. Credits können nicht verschwinden. Das steht alles im Credits-Protokoll. Wenn ansonsten muss der Spieler sich vertun
    2. Offline spielen ist nicht möglich - das kann das Spiel nicht


    Wanneer jij 'offline' zou spelen, heb jij op gegeven moment een probleem. Want, jij kunt offline helemaal geen meldingen afhandelen. Nieuwe meldingen (en oude) die jij opent door op alarmeren te klikken rechts in het scherm, opent een nieuw venster, dat internet nodig heeft. Als de server plat zou zijn geweest, wat best kan met de ongelooflijke drukte van het spel, zou jij geen meldingen kunnen openen, want die worden daar opgehaald.
    In ergste geval zou jij misschien een minuut speeltijd verliezen door het verliezen van connectie. Auto's rijden namelijk wel zonder internet, (maar worden wel gerefresht elke keer als jij pagina opent), maar meldingen zullen niet 'geupdate worden' zoals ter plaatse, want dat gebeurt op de server.


    Kijk, ik wil je best begrijpen, maar ook met deze redenen kan ik niet achterhalen wat jij fout zou gedaan moeten hebben.


  • Bovendien wordt de gehele kaart meteen grijs bij mij als ik mn Internetkabel eruit trek...


    Groet, Data