Verificatie en spammers

  • Is er niet iets mogelijk van een dubbele verificatie?

    Het forum wordt nu al maanden belaagd met allemaal reclame van spammers die hier niks te zoeken hebben. Met die dubbel verificatie wordt het dan minder aantrekkelijk om hier wat te posten wat niets met het spel te maken heeft.

    Ik zat dan te denken aan dat je via je meldkamerspel.com account een code krijgt die je dan hier op het forum moet invullen voordat je berichten kan posten (ik weet niet of dat mogelijk is). Zo wordt het voor spammers lastiger om hier een account te maken en allemaal berichten te posten die voor ons niet relevant zijn.

  • gewoon een reCaptcha is al voldoende, hoeft het niet complexer te maken dan nodig. En deze optie had in mijn mening allang aan moeten staan.

    Die stond al aan heb ik begrepen, maar werkt dus gewoon niet.

  • Klopt, het oude forum had nogal wat problemen, waaronder de Captcha's die nooit werkten.


    Met het nieuwe forum werken de beschikbare Captcha's gelukkig wel, maar helaas hebben wij maar 4 "plekken" om deze in te schakelen.

    Buiten deze 4 verschillende Captcha's, waarvan één bij het registreren, staat ook de e-mailverificatie aan bij het maken van een account.



    Dit houdt dus in dat de spammers op dit Forum successvol de e-mailverificatie doorlopen.

    Uiteraard, het aanmaken van een e-mailadres of het gebruik van een tijdelijk e-mailadres is super simpel, maar de verificatie is wel een stap extra.


    Ik kan nogmaals vragen aan Xyrality of er een mogelijkheid bestaat om meer anti-spam opties te krijgen, wellicht via een plug-in o.i.d.