Functie suggestie: inzicht benodigde voertuigen na eerste voertuig ter plaatse

  • Op dit moment is er de mogelijkheid om via "Hulp bij deze inzet" inzicht te krijgen in de benodigde voertuigen en de kans op de benodigdheid van bijvoorbeeld een RV.
    Wanneer het eerste voertuig ter plaatse is, wordt er bijgewerkt wat er nodig is en krijg je te zien wat voor voertuigen er nog missen.
    Ik stuur vaak bij langere rijtijd een combinatie van TS en HW uit naar meldingen die een HW nodig zouden kunnen hebben. Als ze dan aangekomen zijn, weet ik niet of de HW daadwerkelijk nodig is, of dat die er voor spek en bonen bij is.
    De enige manier om dit te checken (laat me vooral weten als het anders kan) is om de HW terug te sturen en dan te kijken of de melding komt dat er nog een RV nodig is bij de inzet.
    Het is mijn voorstel om een beschrijving toe te voegen van de definitief benodigde voertuigen zodra de eerste ter plaatse is. Alternatief zou zijn om de "Hulp bij deze inzet" bij te werken, zodat de kans weg is en er puur staat wat er nodig is.

  • Ik zie persoonlijk niets in dit voorstel.
    Ik zie ook niet de meerwaarde van de functie aangezien de melding toch al bijna klaar is dan.


    Ik zou veel liever hebben dat de ontwikkelaar zijn tijd steekt in de al velen andere updates.

  • Het is mijn voorstel om een beschrijving toe te voegen van de definitief benodigde voertuigen zodra het eerste voertuig ter plaatse is

    Dit is momenteel al het geval. Als het eerste voertuig aanwezig is worden de kans-percentages Omgezet in een definitief vereiste. Die verschijnt dan in het rode veld bovenin het meldingvenster.


    In het echt weet men voordat men ter plaatse is ook niet exact wat er nodig is om de boel te blussen/op te lossen. Ik zie dus Eerlijk gezegd niet direct in waarom we het huidige systemen zouden moeten of willen aanpassen.

  • Dit is momenteel al het geval. Als het eerste voertuig aanwezig is worden de kans-percentages Omgezet in een definitief vereiste. Die verschijnt dan in het rode veld bovenin het meldingvenster.

    Voor zover ik kan zien niet, dit gebeurt alleen als er nog een voertuig/eenheid mist, maar als je bij voorbaat meerdere eenheden stuurt weet je niet of ze ook echt nodig zijn.


    Over de relevantie kan ik niet spreken, ik zou t tof vinden maar er zijn inderdaad vele andere suggesties die wat meer impact hebben.