Gebruikers online op forum

  • Daar heb ik ook last van, maar de database kan het denk ik niet aan dat er gemiddeld, naast de geregistreerde gebruikers, zo'n 2000 mensen online zijn op het forum, waarvan 99,5% een gast is.
    opvallend is wel, als het lukt om bij gebruikers online te komen, dat veel mensen in hetzelfde topic zitten en daar ook even lang zitten. Het kan toeval zijn, maar het valt op als zo'n 5 mensen dat tegelijk doen.
    Ik denk dat dan de resultaten van de query het niet aankunnen met de hoeveelheid mensen. Hij geeft namelijk een HTTP ERROR 500 en dat heeft te maken met de query/verbinding naar de database. Op rustige tijdstippen, wanneer nog geen 1000(!) mensen online zijn doet hij het wel. Maar dat soort "kleine" aantallen worden bijna niet meer gehaald.

  • Waarom zou de database een query van de mensen die online zijn niet aankunnen, maar een totaal lijst van alle spelers wel?
    Gezien niet iedereen altijd online is, geeft dat een groter resultaat dan het aantal mensen online...
    Bovendien is HTTP 500 een zogenoemde "Internal Server Error", en kan dus met veel meer dingen te maken hebben dan alleen de Database.


    In ieder geval.
    Een tijdje geleden hebben we de ontwikkelaar al benaderd over problemen rondom het forum.
    Onder andere een aantal pagina's die een server fout geven, maar ook problemen rondom het uploaden van afbeeldingen.


    Het probleem is door de ontwikkelaar onderzocht en zij hebben aangegeven dat dit probleem opgelost moet worden door de ontwikkelaar van Burningboards (Forum software).
    De call is uitgezet, maar tot op heden is er nog geen oplossing vanuit hen gekomen.
    Voorlopig moeten we het dus nog even afwachten, in de hoop dat alles binnenkort weer werkt.

  • Cahjo

    Heeft de discussie gemarkeerd als "Gesloten".