Functiesuggestie: Betere weergave patiënten bij (grote) meldingen

  • Het valt me op dat bij diverse, met name grotere, inzetten (zoals verzorgingshuis, kerkgebouw, sommige WO inzetten) het aantal patiënten niet wordt weergegeven aan het begin van de melding, maar pas als de melding is afgerond. Pas nadat de melding is afgerond, kun je de patiënten dus helpen. Daar kun je natuurlijk op inspelen door voldoende ambulances te sturen, maar ik vroeg me af of het niet mogelijk is bij alle inzetten de patiënten op voorhand al weer te geven en te behandelen wanneer de melding loopt. Ik vind het niet heel realistisch om te ontdekken dat er patiënten zijn die behandeling behoeven wanneer de brand al geblust is. Een middenweg zou kunnen zijn om de patiënten pas weer te geven wanneer het eerste voertuig bij de melding arriveert.

  • Dit is bewust een keuze bij een aantal meldingen.


    Neem de WO inzetten die je noemt.
    Als de slachtoffers voor of tijdens de melding al behandeld kunnen worden, is het hele idee van een waterongeval weg.


    Het "afronden van de melding" is hier namelijk het afronden van de werkzaamheden door de brandweer.
    Dat is ook pas het moment waar je - uit een realistisch oogpunt - een slachtoffer kan behandelen.


    Er zullen uiteraard ook meldingen zijn waar de lijn waar vager is. Maar het veranderen van dit systeem zal niet gebeuren, omdat we dan bij een aantal meldingen juist het realisme weghalen