• geen idee waar het over gaat kun je me een beetje inlichten

    Kijk ff op google. is beetje veel werk om uit te leggen. het is namelijk nog niet zo makkelijk.


    _________________________________________________________________________________________


    Ik zelf denk dat er voor het spel niet veel hoeft te veranderen. Aangezien er daar weinig tot geen gebruik wordt gemaakt van auteursrechtelijk materiaal.


    Voor het forum en de facebook is het een ander verhaal:
    Hier moeten we gaan opletten met welke afbeeldingen en foto's we gaan delen.
    Hier moeten we dus alleen foto's gaan plaatsen die we zelf hebben gemaakt of toestemming van de maker hebben.


    Maar dit is verder ook aan de admin's en sebastian.


    Als ik iets zeg wat niet klopt, verbeter me dan, maar dit is wat ik er van heb begrepen.

  • Bij Leitstellenspiel is hier een vergaande discussie over bezig. Sebastian is hier dus ook van op de hoogte en naar aan het kijken.
    Er is een kans dat het invloed gaat hebben op de voertuigverzamelingen. Maar dat wordt afwachten op een officieel communiqué.

  • Idd, afbeeldingen niet aan gedacht. verder zitten er volgens mij in het spel niet veel auteursrechtelijk materiaal.
    Alleen de verzamelingen staan weer niet openbaar, want je moet een account hebben om ze te kunnen zien.
    Maar we kunnen denk ik het beste even afwachten en gaan kijken wat er gaat gebeuren.
    Misschien moeten straks ook onze profielfoto wel veranderen omdat het veelal afbeeldingen van internet zijn.
    Dus we gaan het wel zien.

  • Jullie zijn er zelf al over begonnen natuurlijk, maar inderdaad de nieuwe wetgeving zal naar verwachting vrij vervelend uitpakken.
    Opvallend is wel dat in Duitsland de discussie vele malen meer leeft dan in Nederland.
    Waar het op neer komt is dat wij alle afbeeldingen moeten controleren auteursrechten. En hoe doen we dat? Geen idee? Hoe weet ik dat het jou eigen afbeelding is? Als jij beweert van wel en het is toch niet zo, dan is meldkamerspel nogsteeds verantwoordelijk.
    Dit geldt dus voor alle voertuigverzamelingen, maar zelfs de (standaard) icoontje van meldingen en voertuigen die wij op onze beurt ook van andere een website hebben.


    Zoals gezegd leeft de discussie in Duitsland wel heel erg, dus ik ben benieuwd wat daar uit voort vloeit.