Nummering van voertuigen

  • Volgens mij is dat een vrije keus van de regio.


    Ik meen mij iets te herinneren dat in het eerste nummerplan stond dat het eerste voertuig altijd een 1 als laatste cijfer had, maar dat dit vervolgens in een volgende versie is aangepast naar 0 of 1.


    Wat precies de reden is voor een regio om te beginnen bij 0 of 1, dat zou ik ook niet weten.

  • Misschien een hele domme opmerking (mocht dat zo zijn, vergeef me), maar kan het te maken hebben met het aantal TSen in die gemeente? Zo heeft de gemeente Moerdijk (let op: de gemeente, niet het dorp) 9 TSen. Zou je nummeren vanaf 1 (dus 20-1131, 20-1132 etc), dan kom je in de knoop. Dan zou er immers een 1140 of 1141 moeten zijn - maar roepnummers met xx4x zijn, in ieder geval in MWB, gereserveerd voor terreinvaardige TSen. Oftewel, om toch 9 gewone TSen te kunnen nummeren, moet er bij 0 begonnen worden.


    Kan zijn dat dit alleen zo werkt in MWB, verder reikt mijn kennis helaas niet ;)

    Adjunct-Hoofdcommandeur Centralist18
    Veiligheidsregio's Midden- en West-Brabant en Brabant-Zuidoost


    Team-Admin VeiligheidsregioNL

  • Misschien een hele domme opmerking (mocht dat zo zijn, vergeef me), maar kan het te maken hebben met het aantal TSen in die gemeente? Zo heeft de gemeente Moerdijk (let op: de gemeente, niet het dorp) 9 TSen. Zou je nummeren vanaf 1 (dus 20-1131, 20-1132 etc), dan kom je in de knoop. Dan zou er immers een 1140 of 1141 moeten zijn - maar roepnummers met xx4x zijn, in ieder geval in MWB, gereserveerd voor terreinvaardige TSen. Oftewel, om toch 9 gewone TSen te kunnen nummeren, moet er bij 0 begonnen worden.


    Kan zijn dat dit alleen zo werkt in MWB, verder reikt mijn kennis helaas niet ;)


    Volgens mij is het in dit geval meer toeval. MWB heeft zelf gekozen om de gehele gemeente dezelfde eerste twee cijfers te geven, als ze hadden gekozen elke post een eigen nummer te geven, was er vrij weinig aan de hand geweest ;)

  • Bovendien gebruikt men in heel regio Haaglanden nummering vanaf de 0.
    Dat terwijl het maximaal aantal TS'en in de regio per kazerne 2 is, dus je zou prima kunnen nummeren vanaf 1

  • Nee, het gaat niet om de xx-01xx, maar om de xx-xx31 (versus xx-xx30 in andere regio's)...

    Ah check, ja ik weet niet beter dat de laatste 1 in de xx-xx3(1) te maken moet hebben met het X aantal voertuigen. Allen dat verhaal zal dan niet opgaan voor de CCFM binnen de VRU, meende dat die voertuigen zou beginnen met xx-xx3(4)

  • Ah check, ja ik weet niet beter dat de laatste 1 in de xx-xx3(1) te maken moet hebben met het X aantal voertuigen. Allen dat verhaal zal dan niet opgaan voor de CCFM binnen de VRU, meende dat die voertuigen zou beginnen met xx-xx3(4)


    Het is inderdaad in zoverre niet verplicht bij de 1 of de 0 te beginnen.


    Inderdaad goed voorbeeld voor de VRU, met bijvoorbeeld:
    CCFM -> 09-##44
    TS-Compact -> 09-##34
    AL -> 09-##52


    En zo nog vele andere voorbeelden...