09 - Roepnummeroverzicht Ambulance Utrecht (09)

  • weet iemand ook de standaard verdeling per ambupost? Ik weet dat het verschilt zo nu en dan, maar ik neem aan dat er een 'normaal' is?

    Je bedoelt qua voertuignummers? Dat is zoals je zegt heel erg verschillend. Neem als voorbeeld de 09-135. Die stond afgelopen week op Schoonrewoerd terwijl hij vlak daarvoor nog in Nieuwegein stond. Dat wisselt dus heel veel. Waar ik wel voor je achter kan proberen te komen is hoeveel voertuigen een post maximaal kwijt kan. Is dat wat?

  • Je bedoelt qua voertuignummers? Dat is zoals je zegt heel erg verschillend. Neem als voorbeeld de 09-135. Die stond afgelopen week op Schoonrewoerd terwijl hij vlak daarvoor nog in Nieuwegein stond. Dat wisselt dus heel veel. Waar ik wel voor je achter kan proberen te komen is hoeveel voertuigen een post maximaal kwijt kan. Is dat wat?

    Hi Karst,


    Ik bedoel meer een standaard verdeling van de posten. Ik neem aan dat een ambu in eerste instantie op een vaste post "hoort" ? Of is dat te naief bedacht?

  • Hi Karst,


    Ik bedoel meer een standaard verdeling van de posten. Ik neem aan dat een ambu in eerste instantie op een vaste post "hoort" ? Of is dat te naief bedacht?

    In de regio Utrecht kan het maar zo zijn dat een wagen van Schoonrewoerd morgen ineens op Woerden staat en vrijdag in Zeist. Met andere woorden: dit wisselt enorm veel en is dus geen pijl op te trekken.

  • Lijst geactualiseerd

  • Op Soesterberg zijn volgens een lijstje die ik vanuit de RAVU zelf heb gekregen inzetbaar: 3x les motor / 1x MMT grondgebonden / 2x RR/OVDG / 3x GGB / 1x PA/VS / 3x Micu-Nicu-Picu.


    Daarnaast zijn er plekken voor deze reservevoertuigen: 8x AMBU / 2x RR / 2x MC ZORGAMBU / 2x LC ZORGAMBU / 1x motor.


    LC = Laagcomplex (09-401 tm 09-410)

    MC = Middencomplex (09-201 tm 09-208)

  • Ik heb op onderstaande site wat gevonden over de OVD-G. Op die site staat dat er 2 maal OVD-G in Utrecht zitten (09-811 & 09-813) en dat de 09-812 op Amersfoort Noord zit. In de lijst van Karst zag ik dat ze alle 3 op Utrecht staan, weet iemand wat de verdeling hiervan is?


    De overige roepnummers zag ik er al een hele hoop van in de lijst staan, lastig dat ze niet aan een post gebonden zijn.

    Volgens hv-nederland (onderstaande site) gaan de A-ambulance door t/m de 09-150.
    Op die site staan ook standplaatsen gebonden aan de b-ambulances en mc-ambulances.

    Kan iemand bevestigen of de hv-nederland site betrouwbaar is? Ik kende hem eerder nog niet, maar hij beschikt wel over een hoop informatie.

    Klopt het dat de MMT-auto (09-901) van Soesterberg / UMC niet in de lijst staat?


    Sitepagina OVD-G: https://hv-nederland.weebly.com/8-ghor-voertuigen28.html

    Sitepagina Algemeen: https://hv-nederland.weebly.com/09-utrecht5.html

  • OVD-G betreft een piketfunctie. Daarnaast is er nog een combi RR/OVDG vanuit de RAVU (380, 381 en 382). Alle voertuigen hebben geen vaste standplaats en wisselen regelmatig. Gaan inderdaad door tm 150, muv 113. Die bestaat niet.


    Er is wel een vaste indeling qua type voertuigen per post, maar de roepnummers wisselen dus.


    Indeling per post:


    Ambulance: Vader Rijndreef (3), Diakonessenhuis (4), Maarssen (4), Nieuwegein (6), Schoonrewoerd (2) Vinkeveen (2), Woerden (3), Amersfoort Isselt (4), Amersfoort Noord (2), Doorn (2),

    Zeist (4), Veenendaal (2), Soesterberg (8, allen reserve), Houten (3/4, post nog in aanbouw)


    Rapid (a+m): Vader Rijndreef (2 a, 2 m), Diakonessenhuis (1 a), Maarssen (1 a), Amersfoort Isselt (2 a, 2 m), Doorn (1 a), Veenendaal (1 a), Soesterberg (2 a, 1 m allen reserve)


    MC Ambulance: Vader Rijndreef (4), Diakonessenhuis (1), Amersfoort Terminalweg (2), Zeist (2), Soesterberg (1, reserve)


    LC Ambulance (zorgambulance): Vader Rijndreef (4), Amersfoort Terminalweg (4), Soesterberg (2, reserve)


    RR/OVDG (RAVU 380, 381, 382): Diakonessenhuis (1), Soesterberg (2, inzetbaar)


    OVDG VRU (811, 812, 813): Piket, Zelf ingedeeld op hoofdkantoor VRU Archimedeslaan


    GGB: Soesterberg (3, inzetbaar)


    Grondgebonden MMT (09-901): Soesterberg


    PA/VS (09-342, voormalig rapid): Soesterberg


    Per dienst 2x (RR/)ovdg inzetbaar (1x Oost en 1x West) voor de ovdg-taak. Indeling kan per dienst verschillen (RAVU-VRU, VRU-VRU, RAVU-RAVU)


    Bovenstaande indeling heb ik officieel via de RAVU verkregen op 18-07-2023.

  • Ah oke, bedankt! Dan ga ik op basis van deze lijst verder