Posities door Jordi0686

    Naast de slangenwagen die al in het spel zit lijkt mij de pompwagen ook een leuke toevoeging. Je hebt bijvoorbeeld al de veiligheidsregio Kennemerland die gekozen heeft voor deze exemplaren in plaats van de bekende dompelpomphaakarmbakken.

    vele kazernes in Nederland hebben een 4x4 voertuig staan voor diverse doeleinden

    daarom mijn suggestie de DA-terreinvaardig brandweer


    deze kan een uitbreiding zijn (met aanhanger) voor meldingen waarbij de TST of TST-NBB gebruikt wordt,

    een ander gebruik van dit voertuig zijn de meldingen waarbij een strandvoertuig benodigd is


    Daar gebruik ik de PM-OR voor.

    Ik gebruik daar zelf de DB-VEB voor. Ook handig bij meldingen van een duinbrand waar dit voertuig gevraagd wordt. Het zal ook een leuke toevoeging zijn als deze bijvoorbeeld meldingen van een reanimatie kunnen oplossen.

    Hallo forumleden,


    Klopt het als je een patiënt moet vervoeren naar de kust dat het alleen kan naar een kustwacht haven? Het gaat om de melding 'persoon onwel op schip' waar ik een Reddingsboot naar toe heb gestuurd vanuit een waterreddingspost. Er bevinden zich namelijk 'realistisch' gezien geen kustwacht havens in dit gebied.


    Ik hoor het graag.

    Misschien een idee om de bekende standplaatsen op te nemen in een lijstje?


    Naar wat rond te zoeken op het internet ben ik enkel ook wat tegengekomen waar auto's staan van de hondenbrigade.


    - Politiebureau Utrecht de Meern

    - Politiebureau Hoorn NH

    - Politiebureau Huizen NH

    Goedendag,


    Tot op heden is het niet mogelijk om een MSA door een DB-VEB te laten trekken. In enkele regio's weet ik dat een MSA door dit voertuig meegetrokken wordt.

    Is het mogelijk dat de DB-VEB ook als trekkend voertuig aangewezen kan worden?


    Met vriendelijke groet,

    Jordi

    In de regio van Noord Holland Noord hebben enkele posten een MSA. Deze enkele worden vervoerd met een PM of te wel met een DB-VEB (vermoedelijk hebben meerdere regio's dat). In het spel is het momenteel niet mogelijk om deze aanhanger met dit voertuig te koppelen. Is het mogelijk om dit voertuig toe te voegen als mogelijk trekkend voertuig? Anders is het helaas niet mogelijk om op bepaalde posten een MSA te plaatsen en te laten uitrukken.

    Ik vind dit namelijk een enorm gemis in het spel vooral bij grote inzetten zoals ik had vermeld. Als ik me niet vergis hebben meerdere posten in Nederland twee of meer bakken staan op een post, en maar één trekkend voertuig.

    Hallo forumleden,


    Ik heb een vraag/suggestie betreft het dooralarmeren van een haakarmvoertuig. Bij een groot incident heb je vaak meerdere voertuigen nodig, net als in het echt natuurlijk. Enkele posten hebben meerdere haakarmbakken op een post staan, maar beschikken over één haakarmvoertuig. Stel je hebt bijvoorbeeld twee haakarmbakken nodig van dezelfde post, kan je op dit moment de tweede bak niet met hetzelfde voertuig direct in een Prio 1 status ophalen. Dit kan momenteel alleen door de bak eerst af te laden op het incident, en dan kan je het haakarmvoertuig retour post sturen. Pas als het voertuig terug op post is kan je de tweede bak alarmeren.


    Mijn vraag is of er een mogelijkheid kan komen dat je na alarmeren van een eerste haakarmbak, vervolgens een tweede kan laten ophalen door hetzelfde voertuig.


    Groetjes,

    Jordi