Posities door yannick0801

    Nee, dat kan niet. Gebouwcomplexen zijn mogelijk tussen kleine posten onderling (3 posten koppelen) of grote posten onderling (5 posten aan elkaar koppelen).

    Verdere voordelen van de gebouwcomplexen zijn hier te vinden: Gebouwencomplex'


    VWS is in het spel niets anders dan een kleine post, dus als je ambulance wilt verplaatsen kan je dat op de normale manier doen. Er zit verder geen functie in het spel voor VWS.

    Dankjewel voor je uitgebreide antwoord!!

    Je bedoelt qua voertuignummers? Dat is zoals je zegt heel erg verschillend. Neem als voorbeeld de 09-135. Die stond afgelopen week op Schoonrewoerd terwijl hij vlak daarvoor nog in Nieuwegein stond. Dat wisselt dus heel veel. Waar ik wel voor je achter kan proberen te komen is hoeveel voertuigen een post maximaal kwijt kan. Is dat wat?

    Hi Karst,


    Ik bedoel meer een standaard verdeling van de posten. Ik neem aan dat een ambu in eerste instantie op een vaste post "hoort" ? Of is dat te naief bedacht?

    Dag!


    Ik wil graag een suggestie indienen:

    Ik denk dat het heel gaaf is, als centralisten (als ze dat willen) de mogelijkheid moeten krijgen om hun eigen meldingen te maken met eigen inzetverplichtingen en inzetnaam en dat ze kunnen aangeven (net als POI) of ze alleen hun eigen meldingen willen gebruiken of ook de standaardmeldingen.


    Zo heb je nog meer zeggenschap over je eigen meldkamerspel en kan je het heel persoonlijk maken.


    Ik hoor graag wat men hier van vindt!

    Om eerlijk te zijn lijken dit meer rampen dan realistische meldingen. Ik zou development juist willen adviseren om meldingen meer uit te geven op realisme. Zo heb je in het spel meerdere malen per uur ergens een overval(alarm) terwijl dit in de realiteit niet eens dagelijks voor komt. Winkeldiefstallen, opname aangiften en geluidsoverlastmeldingen zijn daarin tegen meldingen die dagelijks veelvuldig voorbij komen op de meldkamer.

    Punt 2 ben ik wel een voorstander van, maakt het realistischer :-)

    Precies! Daarom. Heeft niks met valsspelen te maken. T is puur voor het realisme.


    dank voor je mening.

    Hoi,


    Hierbij wil ik wat suggesties indienen.


    1. kladblok bij meldingen. Als je op een melding klikt dat er de mogelijkheid is om informatie toe te voegen aan een melding zoals bedoeld in een soort kladblokje.

    2. In de echte wereld komt het voor dat niet elk gebied (politiepost, ambulancepost, kazerne etc) dezelfde hoeveelheid meldingen heeft. Zo heeft het buitengebied (bijvoorbeeld Woerden) minder meldingen dan bijvoorbeeld in de binnenstad van Utrecht. Wellicht is het mogelijk een optie toe te voegen dat de speler kan selecteren hoe druk een post het zou moeten hebben en dat daar de meldinggeneratie op wordt gebaseerd.

    3. Spelers plaatsen over het algemeen hun posten op reële plekken. Zij hebben dus een aangewezen gebied waar de post verantwoordelijk is qua meldingen. Wellicht is het mogelijk om bij een nieuwe post een gebied aan te kunnen wijzen waarbij de post dus de verantwoording heeft (in eerste instantie) voor het afhandelen van meldingen. Natuurlijk kunnen posten bijspringen in andere gebieden als dat nodig is.

    4. De mogelijkheid om achter een roepnummer (in het tablad met de eenheden) een korte notitie toe te kunnen voegen van bijvoorbeeld max 3 woorden.

    5. De mogelijkheid om de statussen handmatig aan te passen. Zo is status 4 niet altijd beschikbaar/inzetbaar maar is dat status 1. En is status 3 bijvoorbeeld ter plaatse etc)


    Ik hoor graag wat jullie hier van vinden.