[FM-503] Derden (Rijkswaterstaat) inlichten over Incident

  • al is het een knopje in de melding: licht (naam) in voor afwikkeling.
    Denk bij brandweer aan Liander voor stroom, Waterbedrijf voor lekkage of gesprongen leiding, rijkswaterstaat bij ongevallen en afgevallen lading om de boel af te zetten (ook een knop: vraag rood kruis boven weg aan) na een ongeval een berger/takelbedrijf laten komen, etc.


    Dit maakt het wat realistischer.

  • We kunnen in mijn ogen ook te ver gaan. Eerst de algemene brandweer/ambulance/politie zaken regelen en dan misschien verder kijken.


    Idee Rijkswaterstaat heb ik al eerder voorbij zien komen, door de kaart is dit nauwelijks haalbaar. De kaart herkent namelijk niet het verschil tussen een 'normale' weg en een autosnelweg.


    Verder hebben we voor netbeheerders te maken met diverse door het land, en mogen we geen bedrijfsnamen gebruiken. Dan zou een voertuig netbeheerder een functie kunnen zijn, maar daarvan zie ik de meerwaarde nog niet helemaal.


    Berger ook voorbij zien komen, maar ook daarbij denk ik: het spel draait om brandweer/ambulance/politie; laten we dat dan ook eerst goed maken.

  • oké duidelijk ik begrijp dat het met de wegen opsplitsing een probleempje wordt.


    Echter willen we het spel toch zo realistisch mogelijk?
    nou, dat is dus de meerwaarde ;)
    En Liander (al mag dat niet genoemd worden) is door heel Nederland.
    Waterbedrijf wil per regio schelen.


    Berger lijkt mij toch wel belangrijk na een ongeluk of brand, anders blijft het voertuig staan

  • Waterbedrijf wil per regio schelen.En Liander (al mag dat niet genoemd worden) is door heel Nederland.


    Berger lijkt mij toch wel belangrijk na een ongeluk of brand, anders blijft het voertuig staan

    http://www.energieleveranciers…tbeheerders/elektriciteit
    Niet helemaal het geval.


    Berger lijkt me nog wel iets, maar dan pas als aller laatste...

  • Meldkamers hebben contact met netbeheerders. Netbeheerders nemen geen stroom af en leveren ook geen stroom, zij verzorgen alleen de infrastructuur rondom de kabels en leidingen. Ditzelfde geldt ook voor gas.


    Meldkamers hebben ten alle tijden dus ook contact met de door Wouter aangegeven beheerders.


    Tennet beheert het hoogspanningsnetwerk. Bij incidenten rond dit netwerk wordt dus Tennet gealarmeerd.
    Het kan dat Liander beheerder is van het netwerk tussen de hoogspanning en de plaatselijke middenspanning en laagspanning, maar Liander heeft niets te maken met incidenten waarbij het netwerk van een regionale netbeheerder als Stedin betrokken is, tenzij het natuurlijk gaat om het gebied van Liander zelf.


    Conclusie: we zouden de netbeheerder dus in kunnen voeren, maar in ieder geval niet als Liander. En nogmaals betwijfel ik of we dusdanig ver moeten gaan in dit spel...