alarm en uitrukregels houden geen rekening met extra uitruktijd

  • Wat mij opvalt is dat als er een incident gebeurd ongeveer halverwege 2 kazerne's dat de alarm en uitrukregels bij het alrameren van een TS geen rekening houd met de extra uitruktijd die ik heb ingesteld.
    ik heb op de voertuigen van trainingslocatie's een uitruktijd van 300sec ingesteld. maar die 300 seconden worden niet bij de rijtijd opgeteld daardoor word er nog steeds gekozen voor de ts van de oefenlocatie terwijl de andere ts van een andere kazerne sneller is.


    ik heb in dit geval handmatig een ts van andere post gestuurd die had de brand geblust nog voordat
    kan dit worden opgelost zodat de uitruktijd bij de rijtijd word opgeteld?

  • De extra toegevoegde uitruktijd wordt zeker wel meegenomen in de alarm- en uitrukregels. De alarm en uitrukregels doen niets anders dan de bovenste van een bepaalde soort voertuigen in de lijst met mogelijke voertuigen selecteren; de volgorde voor de AenU is dus gelijk aan de zichtbare lijst bij een incident.


    Echter, als je een mindere internetverbinding hebt, kunnen er andere zaken optreden. Bij het openen van een incident worden de voertuigen eerst op afstand getoond, vervolgens wordt de uitruktijd meegenomen. Als je dus een incident opent en zeer snel op de alarm- en uitrukregel klikt is er nog geen tijd geweest om de uitruktijd te verwerken. Als je dus een fractie van een seconde wacht, zou het gewoon moeten werken.


    Anders is er mogelijk een ander probleem en kijken we er naar.

  • heft mss met uw pc te maken. als ik thuis speel houden de inzetregels wel rekening met de vertraagde uitruktijd. Als ik op het werk ben is dit niet het geval en gebeurd het inderdaad dat een TS wordt uitgestuurd die dichterbij is maar die bijvoorbeeld 100 seconden dient te wachten en een andere maar 2 seconden.