Voordeel van 2 Meldkamers

  • Dit is niet echt een suggestie maar meer een gewone vraag voor het forum denk ik.


    Wat betreft je vraag over 2 meldkamers, vanaf 25 kazernes kan je een 2e meldkamer plaatsen. Hiermee kan je dus kazernes toewijzen aan verschillende meldkamers, dat wil je bijvoorbeeld als je 2 verschillende gebieden hebt en je niet wilt dat de meldingen door elkaar lopen (dus dat je opeens een voertuig moet sturen dat in je andere gebied zit en de melding lastig op te lossen is bijvoorbeeld).


    Verder dan dat weet ik eigenlijk niet nog meer 'voordelen' van de meerdere meldkamers, dan zou ik die ook graag willen lezen! :)

  • Als je een nieuw gebied begint en je stelt 'Eigen inzetbereik aanmaken. Voor de Inzetgeneratie worden alleen posten gebruikt die aan deze meldkamer toebehoren.' (Meldkamer -> bewerken -links onderin pennetje) in, krijg je daar eerst kleinere meldingen.


    Zo voorkom je dat je bv een AB nodig hebt in Groningen, terwijl je in Den Haag al volledig bezet bent.
    Soort van 'overnieuw' beginnen.


    En qua realisme zal het vaak gebruikt worden gok ik.

  • Topic verplaatst naar Hoofdforum


    Ik sluit me aan bij bovenstaande antwoorden.
    Dat is inderdaad wat het 'voordeel' van een dubbele meldkamer is


    Data

  • Soort van...


    Plaats eerst twee meldkamers; 1 in Amsterdam en Utrecht.
    Als je vervolgens alle Amsterdamse posten aan Meldkamer Amsterdam koppelt en de Utrechtse posten aan Meldkamer Utrecht, heb je twee "Gebieden".


    Hierdoor zal per meldkamer gekeken worden hoeveel posten je hebt en welke meldingen je daar dus kunt krijgen
    Het is nog steeds mogelijk om voertuigen van Amsterdam naar Utrecht te laten rijden.


    Wel aanvinken die optie, natuurlijk..


    Data