16-02-2018 Materieeloverzichten

  • Beste Forumgebruikers,


    De afgelopen tijd zijn wij bezig geweest om een aparte categorie op het Forum te realiseren, de categorie Materieeloverzichten.
    Onder deze categorie hebben wij drie sub-boards; Politie, Brandweer en Geneeskundig...
    Ons doel is om hier zo actueel en compleet mogelijke materieeloverzichten te plaatsen van de hulpdiensten in Nederland.


    Zoals jullie zien zijn we redelijk op weg, maar missen we nog een hoop informatie.
    Wij hopen dat er spelers actief zijn op dit forum, die ons kunnen helpen bij dit "Project".


    Wij zouden het erg fijn vinden als er spelers zijn die ons en daarmee de community kunnen voorzien van actuele en complete materieeloverzichten.
    Alleen met jullie hulp kunnen we alle informatie compleet vullen.
    Mocht iemand aanpassingen of toevallig materieeloverzichten hebben en hij/zij deze met ons wilt delen, kan dat door een Persoonlijk Bericht te sturen.
    Hopelijk kunnen we zo snel mogelijk de materieeloverzichten van alle regio's plaatsen, zodat de realistische spelers onder ons deze kunnen gebruiken in het spel.


    Tenslotte wil ik de mensen die ons tot zover hebben voorzien van informatie (onder andere @RM12, @1-1-2Papendrecht, @brandje32) bedanken voor het delen hiervan.


    Tem Meldkamerspel.com


  • Ik wilde al direct met "Ja" antwoorden, maar ik zie dat jullie dat niet eens konden.
    Direct aangepast...


    Antwoord:


    1) Aanpassing aan bestaand overzicht: Plaatsen middels een reactie onder het bestaande overzicht, óf middels een Persoonlijk Bericht naar mij
    2) Nieuwe Informatie of nieuw overzicht: Middels Persoonlijk Bericht naar mij (Technisch niet mogelijk (software-technisch) om toe te staan dat er in de Categorie "Materieeloverzichten" berichten worden geplaatst)


    Dank voor de vraag


    Data

  • persoonlijk zou ik zeggen voor het overzicht niet. Lijkt mij misschien handig om dit appart te doen of misschien in 1 topic voor alleen fouten/aanwijzigingen.


    Maar hoor graag de mening van anderen

    In één Topic wordt onoverzichtelijk voor ons om aan te passen.
    Dan weet ik niet wat wel en niet aangepast is, en moet ik handmatig elke keer de overzichten opzoeken.


    Mocht blijken dat het onoverzichtelijk wordt onder de materieeloverzichten, kan ik ze later nog afsplitsen of verwijderen.
    Voor nu kan het eronder.



    Data

  • Ja ook een optie.


    De materieeloverzichten is een projectje, waarmee we willen kijken hoever we kunnen komen.
    We hebben alles de laatste tijd online gezet voor zover we konden, maar over deze dingen is niet niet precies nagedacht.
    Gelukkig kan ik alles gewoon afsplitsen en verplaatsen, mocht later blijken dat deze manier toch niet perfect is.


    Merken het vanzelf wel ;)


    Data

  • Nee, het is echt de bedoeling dat wij controleren waar de overzichten vandaan komen.
    Iedereen mag natuurlijk informatie met ons delen, graag zelfs, want zonder informatie komen we niet verder dan we nu zijn.


    Op diverse websites (zal ik maar niet bij naam noemen) zie je dat de overzichten incorrect, verouderd of incompleet zijn.
    Wij willen zorgen dat de informatie die er staat echt actueel is.
    Er mogen een paar foutjes in zitten, maar het liefst natuurlijk niet.


    Mocht iemand een overzicht hebben, kan die gedeeld worden middels een Persoonlijk bericht naar mij toe.
    Vervolgens kan deze worden gepubliceerd.
    Wij hopen dat er spelers zijn die ons hierin kunnen voorzien, zodat we het zo compleet mogelijk kunnen maken


    Op deze manier voorkomen we incorrecte of achterhaalde informatie, of het wellicht dubbel aanmaken van overzichten van dezelfde regel (wat het onoverzichtelijk maakt)


    Data

  • Tuurlijk, alleen dan graag via een privébericht.
    Daarna kan alles - als het compleet is - geplaatst worden.


    Het is ook niet iets persoonlijk, dat iemand met informatie niet direct kan plaatsen...
    Het is meer dat wij het overzicht willen houden en geen verkeerde informatie geven, zoals op diverse andere sites wel gebeurd
    Zou natuurlijk zonde zijn als een realistische speler op basis van verkeerde informatie extra kosten moet maken, door voertuigen te verwijderen die niet meer bestaan


    Data

  • Klopt helemaal.


    En dat is niet omdat we jullie niet "vertrouwen", maar omdat wij willen weten waar informatie vandaan komt.


    Er zijn genoeg bronnen op het internet te vinden met informatie en materieeloverzichten, alleen zijn veel hiervan (inmiddels) onjuist.
    Ons doel is om hiervoor een alternatief te maken met actuele informatie, en daar hoort het valideren van gegevens nou eenmaal ook bij...
    En op deze manier hopen wij bijvoorbeeld ook eventueel spelers te vinden die werkzaam zijn bij een hulpverleningsinstantie, om zo aan actuele en betrouwbare informatie te kunnen komen.


    Data

  • dat klopt op veel sites kloppen de info niet altijd
    ik heb een eigen bron die ik altijd kan vragen over waar sommige wagens komen want me pa is brandweerman bij brandweer harderwijk dus heb die ook nog als bron voor brandweer harderwijk zo heb ik wel overal een bron zitten binnen de brandweer in noord en oost gelderland

  • Kijk, dat soort bronnen zijn inderdaad de bronnen waar wij naar opzoek zijn en eventueel in contact mee willen komen.
    Dit omdat informatie via die bronnen 100% betrouwbaar zijn...


    Mocht je informatie hebben die je met ons kunt delen of wellicht nog meer informatie kunt verkrijgen, zou dat heel fijn zijn.
    Je kunt me hiervoor altijd een berichtje sturen via mijn Profiel, heel graag zelfs
    Zoals eerder gezegd, proberen we te kijken hoever we kunnen komen met bronnen en contacten van forumgebruikers.


    Data