15-01-2018 Luchthavenbrandweer

  • @bkluivingh Zag dat je het antwoord al gevonden hebt, maar hier ook nog even voor anderen:

    Let ook op waar je POI plaatst. Voor de beste speelervaring adviseren we om de POI in de buurt van de beschikbare wegen te plaatsen. Veel wegen op vliegvelden zijn wit/grijs-gestreept en beschikbaar voor onze voertuigen. Landingsbanen (grijze vlakken) zijn dat niet, dit is een 'ondergrond' en geen 'lijn/route/weg'. Wanneer voertuigen 'rechte lijnen gaan vliegen' adviseren we je om er voorlopig, of mee akkoord te gaan, of de POI te verplaatsen naar een begaanbare weg.


    Wij van Meldkamerspel hebben helaas geen invloed op de kaarten en zullen er mee om moeten gaan met het beschikbare materiaal.


    Verder heb ik via Duitsland vernomen dat hier wel naar gekeken en aan gewerkt wordt. Dus je hebt zomaar kans dat hier nog iets gaat veranderen. ;)

  • Weet iemand de roepnummers van AFO/OSC (Airport Fire Officer / On Scene Commander) voertuigen? Ik kan alleen op websites roepnummers van Crashtenders vinden.


    Ik ben specifiek op zoek naar de roepnummers van de wagens van de AFO/OSC op de volgende vliegvelden:
    - Schiphol
    - Rotterdam The Hague Airport
    - Lelystad airport



    Alvast bedankt.

  • Schiphol: B1 (en soms B2)... Geen verder "12-xxxx" roepnummer
    Rotterdam heeft geen aparte OSC, is een dubbelfunctie voor de TS (TS-OSC); 17-8931
    Lelystad weet ik niet


    Data

  • Voor Lelystad kom ik niet verder dan B1 (CT), B2 (CT), een HV voertuig (wellicht B3?) en een ja AFO? A1.
    Gezien de huidige ontwikkelingen die het vliegveld onderneemt heb je best kans dat hun mee worden genomen door schiphol.



    Misschien heb je aan deze link iets?
    http://www.brandweerdatabase.d…BVO/korpsen.php?korps=380

  • OVD/AFO Schiphol is volgens mij 12-9290, maar voornamelijk B1

  • nou ik had er even moeite mee met de uitbreiding van de luchthavenbrandweer, maar achteraf gezien kan ik met één uitbreiding meer dan 10 brandweerposten vullen en heb ik meer dan 10 luchthaveninzetjes tegelijk....wel leuk al die nieuwe meldingen tegelijk....

  • De AFO/OSC van brandweer Schiphol heeft als roepnummer 12-9290.
    De AFO/OSC van Rotterdam The Hague Airport heeft als roepnummer AF-291


    Lelystad weet ik niet of die een AFO/OSC heeft, kan het niet terugvinden. Daarnaast is er vorig jaar die noodlanding van de Catalina geweest op Lelystad Airport en toen is de OVD van de "gewone" brandweer ingezet.


    Bron: http://www.brandweer.org

  • De AFO/OSC van Rotterdam The Hague Airport heeft als roepnummer AF-291

    AF-291?
    Heel Rotterdam-Rijnmond is omgenummerd, inclusief de TS en CT's van Rotterdam The Hague Airport, maar de AFO blijft zoals ie was qua roepnummer?
    Ik heb namelijk een lijst met roepnummers van Rotterdam-Rijnmond, en daar staat de AFO als dubbelfunctie met de TS (TS-OSC), zoals ik eerder aangaf...
    Sowieso lijkt AF-xxx mij onlogisch, dat is de oude roepnummering van Rotterdam-Rijnmond die al een tijdje niet meer wordt gehanteerd


    Data

  • AF-291?Heel Rotterdam-Rijnmond is omgenummerd, inclusief de TS en CT's van Rotterdam The Hague Airport, maar de AFO blijft zoals ie was qua roepnummer?
    Ik heb namelijk een lijst met roepnummers van Rotterdam-Rijnmond, en daar staat de AFO als dubbelfunctie met de TS (TS-OSC), zoals ik eerder aangaf...
    Sowieso lijkt AF-xxx mij onlogisch, dat is de oude roepnummering van Rotterdam-Rijnmond die al een tijdje niet meer wordt gehanteerd


    Data

    Ik heb het van de site http://www.brandweer.org gehaald. Als die het fout hebben, dan heb ik het ook fout.

  • Ja dan is dat het probleem inderdaad.
    De meeste van die sites zijn verre van actueel, zo ook deze dan.


    Mijn info (dubbelfunctie TS-OSC) komt uit het officiële omnummerplan van de VRR...


    Data

  • Ja dan is dat het probleem inderdaad.
    De meeste van die sites zijn verre van actueel, zo ook deze dan.


    Mijn info (dubbelfunctie TS-OSC) komt uit het officiële omnummerplan van de VRR...


    Data

    Staat die ergens online of heb je die intern verkregen?

  • Iemand enig idee waarom je geen inzetten krijgt terwijl ik op Schiphol wel een kazerne compleet heb?
    Ook de banen en pieren ed zijn ingevuld maar geen inzet tot op heden!

    Eerst even wat vragen:
    Sinds wanneer heb je de kazerne/uitbreiding en voertuigen?
    Staat de uitbreiding op beschikbaar?
    Hoeveel kazernes heb je?


    Als je de uitbreiding net hebt kan het even duren voordat je de specifieke meldingen krijgt. deze worden uitgekozen met een kansberekening. ik zou het minstens een uur of 12 geven, misschien zelfs wel 24.
    Als je dan nog geen inzetten hebt gehad wordt het zaak eens navraag te doen

  • Oh dat kan het probleem zijn, ik heb regio Amsterdam, IJsselland en begin nu aan Kennemerland met elk een eigen meldkamer!
    Ik heb dus kazernes genoeg maar gekoppeld aan de meldkamers...... die zou ik dus moeten loslaten of zal dat het probleem niet zijn?
    Ik heb de vliegtuig brandbestrijding al meer als 24 uur operationeel maar is wel de eerste kazerne in regio Kennemerland

  • Oh dat kan het probleem zijn, ik heb regio Amsterdam, IJsselland en begin nu aan Kennemerland met elk een eigen meldkamer!
    Ik heb dus kazernes genoeg maar gekoppeld aan de meldkamers...... die zou ik dus moeten loslaten of zal dat het probleem niet zijn?
    Ik heb de vliegtuig brandbestrijding al meer als 24 uur operationeel maar is wel de eerste kazerne in regio Kennemerland


    ik heb ook meerdere meldkamers maar ik krijg de meldingen nog steeds niet

    Check even of de meldingen in dit overzicht groen gemarkeerd zijn. Dit venster geeft sowieso aan welke meldingen je kunt krijgen, ook per meldkamer(zie tabbladen)


    https://www.meldkamerspel.com/einsaetze/

  • Daar voldoe ik aan......
    Dus nu is even de vraag of Schiphol “gezien” word door Amsterdam omdat ik al mijn posten in Amsterdam aan die meldkamer heb gekoppeld of staat dit er los van.
    Samen met IJsselland voldoe ik ruim aan alle eisen maar IJsselland zitten de posten weer gekoppeld aan de meldkamer Apeldoorn of zou dit geen problemen op moeten leveren?


    Anders moet ik al mijn posten gaan loskoppelen van de meldkamers zodat het een geheel is?
    Iemand enig idee?