12-10-2017 Nieuw Design

  • Bedoel je die pop-up als je klikt op "Alarm" bij een melding?
    Want dan heb je zowel een kruisje om deze pop-up te sluiten (rechtsbovenin), als dat je het tabblad kunt sluiten door ergens buiten die pop-up te klikken


    Data

  • algehele ervaring van het nieuwe design op zowel laptop als android mobiel is dat het spel zeer traag word. Soms totaal niet refreshed en een enkele keer vastoopt.


    Dit heeft tijdens een team inzet vervelende gevolgens omdat het vervoer van gewonden voor de rest van de spelers het spel ophoud.


    Daarom heb ik de beta test weer uitgezet. Zo te zien nog wel wat bugs te fixen.

  • Dat is waarom we nog in een betatest zitten.
    Sowieso, het nieuwe Design op android begrijp ik niet, gezien daar helemaal geen nieuw design voor is (alleen het oude).
    En op laptop ondervindt ik zelf geen problemen van traagheid, alles doet het bij mij naar behoren en ik heb niemand anders er ook over gehoord.
    Wellicht dat het ligt aan de Browser (of iets anders natuurlijk) in plaats van de site zelf?


    Data

  • Er komt geen pop-up, er laadt gewoon een nieuwe pagina, waarvan het kruisje niet werkt. Dit probleem speelt overigens alleen in Safari.

    @TheBas15501 Ik heb het bij Sebastian voorgelegd.
    Dit probleem, zoals jij omschrijft, zou er niet moeten zijn.


    Is er een mogelijkheid om hier een video van te maken?
    (Ik weet niet of dit bij jou werkt, maar dit kwam ik zo snel even tegen: link)
    Dan kan Sebastian er naar kijken


    Data

  • zelfde browser en beta uit performed wel snel


    Gebruik altijd Opera omdat die browser open kan blijven tijdens andere zaken

    En als je het eens probeert met een browser als Google Chrome?
    Opera heeft wat zaken gemeen met Google Chrome, maar je leest toch vaak dat Chrome wat sneller is.
    Vastlopen van het spel heb ik nog nooit gehad eigenlijk, traagheid ook niet.
    Desnoods zou je, om wat zaken uit te sluiten, ook even een snelheidstest van je internet kunnen doen (link, zit zelf op 104 om 19), gezien je zelf praat over "zeer traag" (waar ik zelf geen last van heb en niemand over gehoord heb).


    Data

  • Naja, in dat geval kan ik helaas niks voor je doen
    Wij hebben enkele klacht van anders spelers gekregen, dus dat zegt ook wel wat denk ik ;)


    Waarom in opera met de beta lag en zonder beta niet.. browser blijft dezelfde dus zou de beta code de verklaring moeten zijn toch

    Ik denk dat het niet zo simpel ligt allemaal, in dat geval was de Informatica-wereld een stuk makkelijker geweest.
    We hebben namelijk ook te maken met externe scripts, het gedrag daarvan in verschillende browsers en wellicht tussen de Bètaversie en de standaardversie is lastig te voorspellen
    Ook het feit alleen al dat de kaart een stuk groter is en er dus per keer meer voertuigen, gebouwen, kaartdata van Openstreetmaps e.d. moet worden geladen kan voor vertraging zorgen, waar helemaal niks aan te doen is (en die wellicht in sommige browsers wat beter wordt opgevangen dan in andere).


    En nogmaals, we zitten nog in Bèta.
    Betekent dus dat er nog wat dingen worden veranderd, toegevoegd et cetera


    Data


    EDIT: Ik heb het even nagekeken. Mijn totale laadtijd van de pagina is 682 milliseconde, is dus niet echt "zeer traag" te noemen. (over latency gesproken)

  • Oh, nou in dat geval is het nog simpeler.
    Want daar heb ik, en velen met mij, zéker geen last van.
    Laadtijden kon ik me nog wat bij voorstellen, dat was ook hetgeen je in je eerste post aangaf (Ik citeer: "dat het spel zeer traag word" --> lijkt me toch een laadtijd en niet een "refreshrate")


    Maar, probeer het eens in een andere browser?
    Want als het daar allemaal wel werkt, kan het ook zijn dat sommige onderdelen niet goed werken in Opera (net zoals dat er blijkbaar een fout in Safari zit, zoals je hierboven kunt lezen)
    Zeker gezien het jouw werk is - zoals je aangaf - lijkt dit me toch wel een van de eerste stappen (om compatibiliteitsproblemen uit te sluiten en eventueel daarop Sebastian in te zetten) ;)
    Zonder dit kunnen wij jou, en eventuele andere gebruikers met dit probleem, niet verder helpen, omdat we dan gewoonweg niet over de juiste informatie beschikken


    Data

  • Ik heb hetzelfde probleem al in de 'fouten' sectie gemeld, maar in de beta design komt het heel veel voor dat als ik een besteld vervoer melding aanklik dat de kaart inzoomt op een leeg stuk kaart, omdat het dan aan de ene kant van het scherm de melding toont en aan de andere kant de eindbestemming van het vervoer. In het nieuwe design is dit naar mijn mening helemaal niet handig omdat achter de schermen nu een deel van de kaart zit. Ik vind dat de besteld vervoer meldingen gewoon in het middel van het scherm moeten verschijnen, alhoewel de blauwe pijl ook erg handig is.

  • Wanneer Sebastian van mening is dat alle fouten en bugs eruit zijn en de lay-out dus klaar is voor permanent gebruik.
    We moeten natuurlijk wel zeker zijn dat alles naar behoren functioneert, voordat alles overgaat en er straks een grote fout in zit


    Data

  • Ben bezig om POI te plaatsen echter krijg ik deze fout nadat ik op opslaan heb gerukt. Het is me nog niet eerder gebeurt maar vandaag binnen 30 minuten al 5x...
    Ook blijft hij vaak hangen als je op de knop nieuw POI aanmaken drukt, hij blijft dan hangen in het scherm laden... dan moet je het totale scherm sluiten en opnieuw inloggen en dan gaat het weer een tijdje goed.


    Gr,


    Pascal