[DONE] Allerhande medische oproepen...

  • Nog enkele die ik wel wat mis in de lijst ...



    PIO Manege : Val van paard >> kun je zelfs regelmatig MMT voor laten meekomen


    >> Bij deze POI kan je ook evengoed een brand koppelen, grote brandlast meestal daar ;-)



    Persoon gebeten door een hond >> ook hierbij kan politie van pas komen om de zorgen van de hond over te nemen.


    Hypoglycemie
    CVA/TIA
    Epilepsie
    Koortsstuipen
    COPD opstoot


  • POI manege -> toegevoegd, goed idee!


    Val van paard -> toegevoegd
    Brand in manege -> toegevoegd
    Epileptische aanval -> toegevoegd
    Persoon met TIA -> toegevoegd


    Persoon gebeten door hond: afgekeurd omdat men in Nederland 99/100 keer zal doorsturen naar de eerste hulp / huisartsenpost.


    Koortsstuip -> Reeds in het spel https://www.meldkamerspel.com/einsaetze/50


    Hypoglycemie en COPD opstoot heb ik op afgekeurd geplaatst, omdat deze in mijn ogen te ingewikkelde namen hebben om begrijpbaar te zijn voor de gemiddelde speler. Persoon met TIA was een twijfelgeval, toch maar goedgekeurd.

  • Juist koortsstuipen heb ik over gezien ;-)



    Hypoglycemie kan je misschien wel vervangen door 'Suikertekort' of 'Te lage suikerspiegel' ?
    >> is trouwens ook een leuke interventie als er ooit rapid responders in het spel komen >> EHGV ;-)

  • Juist koortsstuipen heb ik over gezien ;-)



    Hypoglycemie kan je misschien wel vervangen door 'Suikertekort' of 'Te lage suikerspiegel' ?
    >> is trouwens ook een leuke interventie als er ooit rapid responders in het spel komen >> EHGV ;-)


    Ik weet niet of er in Nederland dan ook een ambulance komt? Wellicht kan iemand dat aangeven?

  • ligt aan de ernst en situatie als je bijvoorbeeld al inmbobiel bent komt er vaak wel een wagen natuurlijk eeb hypo heb en weg valt ook vaak wel heel vaak rijden mensen ook zelf naar de hap of ziekenhuis

    Vrijwilliger bij Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond Alarmploeg opstapper/Senior lifeguard/EHBO+/DAN bij Reddingsbrigade Hellevoetsluis,Noodhulpteam Plus lid,voormalig SIGMA lid,diverse Ambulance stages gelopen in Rotterdam RIjnmond/Broeder in de Gezondheisdzorg :thumbsup: :thumbup: :!: :?:


    1 team 1 taak VRR & HM & Buren :!: :!:

  • stond AED inzet al op de lijst ??


    nou is dat in de meeste regios 1/2 Noodhulp 2x Ambulance en 1x TS of SIV en soms HW/AL voor afhijsen maar is losse melding ervan


    en bij kinderen ook 1/2 Noodhulp 2 x Ambulance 1 MMT team 1 OVDG 1 TS of SI en 1 OD brandweer

    Vrijwilliger bij Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond Alarmploeg opstapper/Senior lifeguard/EHBO+/DAN bij Reddingsbrigade Hellevoetsluis,Noodhulpteam Plus lid,voormalig SIGMA lid,diverse Ambulance stages gelopen in Rotterdam RIjnmond/Broeder in de Gezondheisdzorg :thumbsup: :thumbup: :!: :?:


    1 team 1 taak VRR & HM & Buren :!: :!:

  • stond AED inzet al op de lijst ??


    nou is dat in de meeste regios 1/2 Noodhulp 2x Ambulance en 1x TS of SIV en soms HW/AL voor afhijsen maar is losse melding ervan


    en bij kinderen ook 1/2 Noodhulp 2 x Ambulance 1 MMT team 1 OVDG 1 TS of SI en 1 OD brandweer


    IA-000 Reanimatie

    Verzoek de volgende keer de lijst zelf te raadplegen, daar is ie voor ;) En een suggestie niet in een bestaand topic te plaatsen maar in een nieuwe.

  • ter kennisgeving


    Persoon met TIA

    • hebben we eigenlijk al zie melding beroerte al zit er maar een miniscule verandering in en dat het een tijdelijke beroerte is
    • CVA is een beroerte en komt eigenlijk 2x voor in ons meldingen schema

    COPD opstoot ( belgie) en in nederland heet het een longaanval

    • wat eigenlijk overeenkomt met de melding astma aanval, in beide gevallen krijgt de pt een plotselinge aanval wat de situatie verergerd, en zij die ooit een ademnnood hebben ondervonden weten dat t vreselijk is.

    Hypoglycemie / te lage suikerspiegel


    leuk voor mensen die er verstand van hebben, minder leuk voor gamers die t niet begrijpen, als je op straat iemand vindt die bewusteloos is en niet of nauwelijks aanspreekbaar is weet je vooralsnog niet of het Hypoglycemie / te lage suikerspiegel is, een hulpverlener die kennis van zaken heeft die kan dat eventueel uitsluiten. Dat later door de profs een Hypoglycemie / te lage suikerspiegel wordt geconstateerd weet je niet van te voren.


    Idem voor de melding van TIA, je kan nooit van te voren zeggen dat het een tijdelijke beroerte is of gewoon een beroerte dat wordt weer afgeleidt van het feit dat een TIA ruim een half uur tot ongever een dag kan aanhouden als het langer aanhoudt dan praat je pas over een beroerte. Als een pt zou zeggen dat ie een TIA op de dag zou hebben gehad wordt ie gewoon doorverwezen naar de huisartsenpost, blijft, echter als er een aanhoudende verlamming is van een been/arm of pt komt niet uit zijn woorden dan komt de ambu wel.


    Met andere woorden hou het voor de gamer simpel in gebruik, als je te dure geleerde bewoording gaat gebruiken heb je kans alleen maar dat sommige spelers afhaken omdat ze het niet snappen, anderszijds kan ej wel weer een pagina maken met alle moeilijke bewoording in het spel, als naslagwerk.


    Maar wil je die kant op, dit even ter kennisgeving.



    betekenis pt = patiënt

  • leuk voor mensen die er verstand van hebben, minder leuk voor gamers die t niet begrijpen, als je op straat iemand vindt die bewusteloos is en niet of nauwelijks aanspreekbaar is weet je vooralsnog niet of het Hypoglycemie / te lage suikerspiegel is,


    Idem voor de melding van TIA,


    Als centralist kan je op basis van de info die je krijgt en je uitvraag protocol al vrij zeker zijn dat het die aandoening is.
    >> als er bvb familie is die de medische achtergrond kent
    >> En bij CVA/TIA kun je eenvoudig de FAST test laten doen



    Mijns inziens is dit de gulden middenweg... + zoveel termen zijn het nu ook weer niet hé ;-)


    Ik denk dat de spelers dit snel kennen hoor.




    PS: ik wou eerst nog beginnen met dingen zoals een AMI en een STEMI ;-)