Heeft de OVD-P opleiding nodig?

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

Korte Vraag? Plaats deze dan in ons Verzameltopic Korte Vragen, in plaats van in een nieuwe Thread.

• Heeft de OVD-P opleiding nodig?

Heeft de OVD-P een opleiding nodig van de politieacademie voordat ik deze kan inzetten?

Ik heb onlangs mijn veiligheidsregio voorzien van een aantal eerste politiebureaus, bij het aanschaffen van mijn 5e opkomstbureau heb ik ook een hoofd-bureau aangeschaft (volgens de handleiding). Nu heb ik automatisch een OVD-P gekregen. Het automatische 1e personeelslid van mijn hoofdbureau heb ik toegewezen aan het OVD-P voertuig. Deze kan ik echter niet inzetten, krijg melding: "...heeft geen geschikt personeel beschikbaar (minimaal 1 persoon) of het personeel heeft niet de juiste opleiding.". In de handleiding staat niet dat ik een politieacademie moet aanschaffen en de officier moet opleiden. Bij de brandweer behoeft OVD personeel geen opleiding van de academie... Wat is hier aan de hand?
    • OVD-P heeft inderdaad de opleiding OVD-P nodig van de politieacademie.

Nog even de toelichting uit de handleiding voertuigen:
      Officier van Dienst – Politie (OVD-P) [Blockierte Grafik: https://blog.meldkamerspel.com/wp-content/uploads/2016/05/OVDP-2.png]
      De officier van dienst komt bij incidenten kijken waar meerdere noodhulp
      auto’s voor benodigd zijn. Hij houd het overzicht en stuurt ze waar
      nodig aan. Wanneer hij ter plaatse is houdt hij ook de
      verantwoordelijkheid. De OVD-P is vanaf 5 gewone Politiebureau’s
      benodigd, en krijg je bij de koop van een Politie hoofdbureau. De OVD-P
      heeft een 7 daagse opleiding nodig in de Politieacademie. Per
      hoofdbureau kun je momenteel 2 OVD-P hebben, waarvan je er één direct
      krijgt bij aankoop van het Hoofdbureau .
      JRH1997
      Team-admin West-Nederland

Wees aardig tegen elkaar, heb plezier en geluk! De basis voor iedere dag.

Bericht is 2 keer bewerkt, laatst door “Jrh1997” ().

• Oké

Misschien is het handig om dat in de handleiding te vermelden bij "5 Bureaus"?

Uitbouw voorstel politie:
      1 Bureau: Koop 1 of meerder Noodhulp, soort maakt niet uit.
      5 Bureaus: Koop met je 5e Bureau gelijk een Hoofbureau en koop daar ten minste 1 OVD-P. <-- Hier

Je schaft dus je 5e bureau aan + 1 hoofdbureau + politieacademie + OVD-P opleiding personeelslid.

Bovendien kost dit nogal wat: 100.000 credits + 400.000 credits + 500.000 credits + (opleiding van 7 dagen?).
      Je kan dan bijvoorbeeld beslissen om als eerste een Academie aan te schaffen en al een personeelslid op te leiden terwijl je doorspaart voor de bureaus.
    • De handleidingen lopen nog wat achter en gaan ze nog wel updaten en aanvullen, maar dit heeft geen spoed, zoals andere zaken.

Maar de meeste spelers zitten in een team en kunnen daar dit soort informatie krijgen. Tevens worden veel opleidingen vanuit teams gestart, waardoor die 500.000 niet nodig is om meteen te investeren.
      JRH1997
      Team-admin West-Nederland

Wees aardig tegen elkaar, heb plezier en geluk! De basis voor iedere dag.

• Ik kan je adviseren om de volgende pagina's op de blog te bekijken voor welke voertuigen een opleiding hebben

Algemene info over voertuigen:
      blog.meldkamerspel.com/voertuigen/

Pagina met alle voertuigen met opleiding:
      blog.meldkamerspel.com/voertuig-opleidingen/
      Met vriendelijke groet,
      Piet2001

Communicatie Expert - Team Meldkamerspel.com

Games Uptime Monitor
      Meldkamerspel discord
      Mijn voertuigendatabase | Mijn Meldkamerspel hulpsite | P2000 discord