Medium Care Ambulance.

• Hi,

Ja ik weet wat in de praktijk het verschil is tussen een gewone ALS ambulance en een MC-Ambulance.

In het spel zelf zie ik inzet gewijs geen verschil en lijkt dit voor mij 100% identiek hetzelfde, of zie ik iets over het hoofd ?

Kan iemand me meer toelichting geven van de verschillen IN HET SPEL zelf ?

Alvast bedankt ;)

Content Expert België - Team Meldkamerspel.com

• Offizieller Beitrag

In het spel zitten voor nu nog geen verschillen.
    In een later stadium hopen we een keer naar een beter patiënten systeem te gaan en dan ook onderscheid te maken tussen de verschillende ambulances.
    Dit ook om het voor de belgische spelers aantrekkelijker te maken, gezien ze daar naast spoed en zorg nog een tussengradatie hebben.

Echter is het ombouwen van het systeem een complex iets, waardoor dat nog wel een tijdje gaat duren.
    Desondanks is er besloten de voertuigen alvast op te nemen in het spel, zodat de mensen die realistisch willen bouwen hier toch alvast gebruik van kunnen maken.

• Ter aanvulling op Piet,

MC ambulance kan zowel als ambulance, en zorg-ambulance gebruikt worden (in het spel).

Ik heb een medium care ambulance gekocht en vlakbij een ziekenhuis gezet. Als ik de opmerking van lordust begrijp zou deze ook B ritten moeten genereren. Alleen blijft het blauwe vak met "Er kan nog geen besteld vervoer plaatsvinden zonder een ziekenhuis en een zorgambulance." Wat doe ik niet goed?

• Ik heb een medium care ambulance gekocht en vlakbij een ziekenhuis gezet. Als ik de opmerking van lordust begrijp zou deze ook B ritten moeten genereren. Alleen blijft het blauwe vak met "Er kan nog geen besteld vervoer plaatsvinden zonder een ziekenhuis en een zorgambulance." Wat doe ik niet goed?

Geen idee, hoe lang geleden is die gekocht? Soms moet je wat geduld hebben.

• Ik heb een medium care ambulance gekocht en vlakbij een ziekenhuis gezet. Als ik de opmerking van lordust begrijp zou deze ook B ritten moeten genereren. Alleen blijft het blauwe vak met "Er kan nog geen besteld vervoer plaatsvinden zonder een ziekenhuis en een zorgambulance." Wat doe ik niet goed?

de MC-care kan je als zorgambulance gebruiken maar genereert de meldingen niet

Een MC-Ambulance kan in het spel geen besteld vervoer genereren. Hiervoor heb je een zorgambulance nodig. Het is wel zo dat als er een besteld vervoer melding is je de MC-ambulance hier wel heen kan sturen. Dat is wat Lordust bedoeld.

• ik doe het omgekeerd. Ik gebruik de MC als 112 ziekenwagen en de gewone ambulances als PIT

Ja er is geen info over wat er als gewone ambu zal worden gebruikt in de nieuwe Ambu update als die er ooit komt. Maar vermits AMbu bij het bouwen van een post horen heb ik die als standaard gehouden en de MC als PIT.

Als de update er komt zou het best mogelijk zijn dat ik alles kan omgooien.