Provincie Oost-Vlaanderen.

• Ambulances:

Beveren

Kruibeke
    Sint-Gillis-Waas / Stekene ( overdag in de week staat deze in Stekene/ Avond-nacht-weekend in Sint-Gillis-Waas)
    Sint-Niklaas

Temse
    Hamme
    Lokeren
    Zele
    Dendermonde 1
    Dendermonde 2
    Wichelen
    Aalst 1
    Aalst 2
    Aalst 3
    Aalst 4
    Lochristi 1
    Lochristi 2 ( voertuig voor gedwongen opnames in de provincie )

Gavere
    Melle
    Life-Care 1 --> ZW GENT 4

Life-Care 2 --> ZW GENT 5
    Gent 1
    Gent 2
    Evergem

Wachtebeke
    Assenede
    Eeklo 1
    Eeklo 2
    Maldegem 1
    Maldegem 2
    Aalter 1
    Aalter 2
    Wetteren 1
    Wetteren 2
    Herzele
    Ninove 1
    Ninove 2
    Geraardsbergen
    Brakel
    Zottegem
    Oudenaarde 1
    Oudenaarde 2
    Kruisem

Ronse

*de voertuigen in het rood zijn eigendom van de brandweer en vertrekken in de brandweerkazerne.

PIT's:
    Deinze
    Lokeren

Gent 2

Gent 3

Merelbeke

Beveren 1 (HVZ Waasland)

Beveren 2 (SIWHA)

Sint-Niklaas

MUG's:

Sint-Niklaas 1
    Dendermonde
    Aalst (OLV) (MUG AALST 1) / Aalst (ASZ) (MUG AALST 2) *wisselende wacht tussen 2 ziekenhuizen, 2 verschillende voertuigen*
    Eeklo
    Gent ( St-Lucas) (MUG GENT 3) / Gent (Jan Palfijn ) (MUG Gent 4) *wisselende wacht tussen 2 ziekenhuizen *
    UZ Gent 1 (MUG GENT 1 )
    UZ Gent 2 (MUG GENT 2 ) *reservevoertuig en heel soms in dienst als 2e MUG
    Geraardsbergen
    Oudenaarde
    Ronse
    Zottegem

Content Expert België - Team Meldkamerspel.com

Bewerkt 6 tijdstippen, duren stijnh (29 augustus 2023 om 22:55).

• Klopt niet:
    Licentie staat op naam van brandweer.
    Bemanning is mixed ( ART en brandweer)
    Voertuigen zijn eigendom van ART en verhuren deze
    Standplaats is de brandweerkazerne

• Betreffende Gent kleine opmerking: Gent 3 is eigenlijk Gent West (112), en wat nu op Gent 3 staat is Gent 4, en is geen licentie voor de 112 maar is een ambulance die meerijdt als de volledige trein van de brandweer vertrekt of bij High Risk-interventies (Duikersalarm, RED-Team, Gaspakalarm,...) en staat zuiver in voor de bescherming van het brandweerpersoneel. Voert indien nodig af, maar eveneens enkel personeel van de brandweer die tijdens de interventie zou gewond of onwel zijn. Deze is zoals je zegt niet altijd in dienst gesteld maar hangt af van de bezetting in de kazerne die dag. ;)

• Enkele veranderingen gedaan ifv de nieuwe Nationale benamingen die binnenkort in voege gaan.

• StijnH, weet jij of er momenteel 3 MUG's zijn in Sint-Niklaas (standplaats AZ Nikolaas)?

Want ik weet dat ze een Land Rover Discovery hebben als MUG, diegene die laatst in Temse een ongeval heeft gehad https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200516_04962347. Blijkbaar hebben ze die wel gemaakt, want nu hebben ze terug een Land Rover Discovery in Battenburg patroon. Dan nu ook een Volvo XC90 https://infusie.be/artikels/nieuwe-mug-voor-az-nikolaas/ en dan hebben ze nog die kleine Volvo (volgens mij een Volvo V70), nog niet in Battenburg maar in de oude 112 striping.

• StijnH, weet jij of er momenteel 3 MUG's zijn in Sint-Niklaas (standplaats AZ Nikolaas)?

Want ik weet dat ze een Land Rover Discovery hebben als MUG, diegene die laatst in Temse een ongeval heeft gehad https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200516_04962347. Blijkbaar hebben ze die wel gemaakt, want nu hebben ze terug een Land Rover Discovery in Battenburg patroon. Dan nu ook een Volvo XC90 https://infusie.be/artikels/nieuwe-mug-voor-az-nikolaas/ en dan hebben ze nog die kleine Volvo (volgens mij een Volvo V70), nog niet in Battenburg maar in de oude 112 striping.

De volvo V70 gaan ze verkopen.

De XC90 als 1e mug, en de Land Rover als reserve mug

• Ik weet niet of de lijst nog wordt bijgewerkt, maar ter info:

de licentie voor zw Merelbeke staat volgens mij nog steeds op grondgebied Merelbeke. Dit is een PIT-dienst geworden, het voertuig staat afwisselend in het AZ Maria Middelares (Gent) of in het provinciaal zorgcentrum in Lemberge (Merelbeke) (ik vermoed enkel buiten de kantooruren)

• Ik dacht dat in Oost-Vlaanderen de functie Adjunct-Dir-Med wordt uitgevoerd door Medov vzw. Een systeem met vaste verpleegkundigen voor regio noord en zuid. Weet iemand hier meer over? Voertuigen, standplaatsen,...?

Voor wat meer realisme in het spel ;)