17-03-2017 Waterongevallenaanhanger

  • Ja @MPR. Daar had ik als eerste gekeken en tot de conclusie gekomen dat hij alleen POI Rivier had. Maar stond hij niet in. Dus vandaar ook de vraag of er varianten van gemaakt kunnen worden voor andere POI's die met water te maken hebben. Want een persoon te water kan op meer plekken gebeuren dan alleen een rivier.

    Ach zo, momenteel alleen POI rivier. Een variant bij een kanaal of sloot zou een goede toevoeging zijn natuurlijk, zeker aangezien het team alles zoveel mogelijk in heel Nederland mogelijk wil maken. Even afwachten wat ze ervan zeggen!

  • sommige regio's gebruiken wel een da als een trekvoertuig voor een woa.
    in noord en oost gelderland gebeurt dat in zutphen en gorssel.
    in flevoland gebeurd dat bij almere
    gelderland midden gebeurd dat ook bij een paar posten dat een da de boot trekt
    deze voertuig trekt de boot van brandweer zutphen voort

  • sommige regio's gebruiken wel een da als een trekvoertuig voor een woa.
    in noord en oost gelderland gebeurt dat in zutphen en gorssel.
    in flevoland gebeurd dat bij almere
    gelderland midden gebeurd dat ook bij een paar posten dat een da de boot trekt
    deze voertuig trekt de boot van brandweer zutphen voort

    Daar is dan wel iets voor te zeggen inderdaad @timo.

  • Vallen dit soort voertuigen niet meer onder PM ? Ik vind DA nou niet echt te linken aan dit plaatje, wij hebben namelijk ook een paar DA's en dat zijn polo's en een caddy voertuigen..
    Om daar nou een boot mee te trekken wens ik je veel succes :P (overig's gebruiken wij een DB voor de boot)

  • Vallen dit soort voertuigen niet meer onder PM ? Ik vind DA nou niet echt te linken aan dit plaatje, wij hebben namelijk ook een paar DA's en dat zijn polo's en een caddy voertuigen..
    Om daar nou een boot mee te trekken wens ik je veel succes :P (overig's gebruiken wij een DB voor de boot)

    Goede opmerking. Ik zou het niet precies weten of dat soort voertuigen onder PM vallen. Wel weet ik dat er in de toekomst PM voertuigen in Meldkamerspel komen. Zie dit topic: DB-K (Dienstbus-Klein).

  • De mogelijkheid is er, of deze er komt is het tweede. Als we pur afgaan op realisme dan zou ik er liever voor kiezen om andere types in te brengen die nog in het spel moeten zoals ovdg en andere eenheden dan het busje dat enkel manschappen brengt.


    Je kan het aantal mensen al aan passen samen als de naam waarom zullen we dan nog een extra busje nodig hebben, zie je toch niet tijdens de melding ;)

  • Of PM voertuig toevoegen naast de al bestaande voertuigen.

    Ja top idee dan hebben we weer een voertuig die naar eigen keus gebruikt kan worden of totaal niet gebruikt wordt.. zonde van de tijd als je het mij vraagt.
    Los daarvan je ziet het nergens terug komen dan als je er op klikt, een medespeler ziet op zijn scherm en bij de melding het voertuig met waarschijnlijk de naam PM 07-1234... (noem even wat)
    Met die naam zie je toch niet dat het een DB is..

  • @Luctor Ik weet het niet zeker maar bij een HA met bak moet je de HA door alarmeren naar de volgende melding. Ik denk dus dat je bij een WOA ook het trekkende voertuig moet door alarmeren.

    Net even gekeken bij WOA maar staat nergens vervolg meldingen dus denk niet dat het kan (Nog)

  • Probeer eens het trekkend voertuig een vervolg melding te geven.

    Bij een voertuig die het trekkend voertuig is van de WOA (en die alleen) dan kan ik wel het trekkend voertuig alarmeren, wil ik daarna de WOA hebben kan dat niet want het trekkend voertuig is niet aanwezig op dat moment.

  • Maar als de WOA al achter het trekkend voertuig hangt en je dit voertuig dooralarmeert, gaat de WOA er dan niet achteraan?
    Of gaat het voertuig dan eerst langs de post om de WOA weer terug te zetten of iets dergelijks?


    Data