Geen Spraakaanvraag bij Beroerte

  • Het valt mij op dat er geen spraakaanvraag is bij de melding Beroerte. Terwijl er wel een patient wordt aangegeven.
    Na ''behandeling'' rijdt de ambulance leeg terug.
    Dit is niet echt realistisch. Ik werk zelf op de ambu en zelfs bij twijfel of bij een lichte TIA wordt de patient ALTIJD voor onderzoek naar ziekenhuis gebracht.
    Wellicht iets om naar te kijken.

  • Het valt mij op dat er geen spraakaanvraag is bij de melding Beroerte. Terwijl er wel een patient wordt aangegeven.
    Na ''behandeling'' rijdt de ambulance leeg terug.
    Dit is niet echt realistisch. Ik werk zelf op de ambu en zelfs bij twijfel of bij een lichte TIA wordt de patient ALTIJD voor onderzoek naar ziekenhuis gebracht.
    Wellicht iets om naar te kijken.

    Klopt, bij mogelijke incidenten zie je bij Beroerte staan: 'Waarschijnlijkheid dat een patiënt getransporteerd moet worden: 50%'...
    Dit is dus alleen een kwestie van een getalletje aanpassen, dus dat moet denk ik wel lukken!


    Groet, Data

  • Thx voor de snelle reactie!


    Nog even een aanvulling, de credits voor zorgambu en ambu kunnen ook realistischer.
    Even voor jullie beeld;
    De kosten van besteld vervoer zijn in 2017: 311,24 euro basistarief + 3,81 euro per km
    De kosten A1/A2 spoedvervoer zijn in 2017: 687,74 euro basistarief + 3,81 euro per km ex kosten behandeling en medicatie. Bij een hartaanval of beroerte bijv. komt hier nog zo'n 400 bij.

  • Thx voor de snelle reactie!


    Nog even een aanvulling, de credits voor zorgambu en ambu kunnen ook realistischer.
    Even voor jullie beeld;
    De kosten van besteld vervoer zijn in 2017: 311,24 euro basistarief + 3,81 euro per km
    De kosten A1/A2 spoedvervoer zijn in 2017: 687,74 euro basistarief + 3,81 euro per km ex kosten behandeling en medicatie. Bij een hartaanval of beroerte bijv. komt hier nog zo'n 400 bij.

    Het aanpassen van de 50% lijkt mij een realistische toevoeging en waarschijnlijk ook wel mogelijk.
    Het aanpassen van de credits wordt lastiger, zijn gelijk aan de Duitse variant en Sebastian heeft hier bewust voor gekozen.

  • Thx voor de snelle reactie!


    Nog even een aanvulling, de credits voor zorgambu en ambu kunnen ook realistischer.
    Even voor jullie beeld;
    De kosten van besteld vervoer zijn in 2017: 311,24 euro basistarief + 3,81 euro per km
    De kosten A1/A2 spoedvervoer zijn in 2017: 687,74 euro basistarief + 3,81 euro per km ex kosten behandeling en medicatie. Bij een hartaanval of beroerte bijv. komt hier nog zo'n 400 bij.

    Belachelijk hoge kosten eigenlijk. Als ik naar mn werkrijd krijg ik maar 19 cent per km :P