Suggestie politie taak

  • Op dit moment is er als leidinggevende taak bij de politie alleen de Ovd-p. Ik denk dat het een mooie toevoeging is om de OpCo toe te voegen. Deze kan je dan op een normaal politie bureau neer zetten.

    Deze brigadiers werken in de noodhulp. Deze brigadiers vervullen naast noodhulp vaak een coördinerende rol. Dit kan zijn als Operationeel Coördinator (OpCo) binnen een bureau, of tijdens het afhandelen van incidenten, waarbij de meldkamer hen kan herkennen aan een speciaal roepnummer.


    Brigadier - Wikipedia


    Deze kan dan komen bij bijvoorbeeld een achtervolging. De ovd komt dan alleen bij de hele grote/grotere incidenten.

  • michaelkraan

    Heeft de discussie gemarkeerd als "Zichtbaar".
  • Een OpCo of een senior politieman zal voornamelijk een onzichtbare leidinggevende functie hebben.


    Zij zullen voornamelijk de leiding over een incident nemen tot de OVD-P aanwezig is. In de werkelijkheid rijden zij gewoon in noodhulpvoertuigen mee en doen zij gewone politietaken, waardoor ik de meerwaarde hiervan niet zo zie.

    Het zal niet zijn dat de MK specifiek een OpCo naar een incident zou sturen, er zijn er zoveel in omloop dat dit eigenlijk automatisch gaat.

  • Per basisteam een of twee volgensmij. Lijkt me wel een leuke toevoeging zoals het verschil tussen OVD-B en HOVD. Misschien middelgrote meldingen waar geen OVD-P voor nodig is, maar wel handig om een soort leidinggevende te hebben voor coordinatie.

  • Per basisteam een of twee volgensmij. Lijkt me wel een leuke toevoeging zoals het verschil tussen OVD-B en HOVD. Misschien middelgrote meldingen waar geen OVD-P voor nodig is, maar wel handig om een soort leidinggevende te hebben voor coordinatie.

    Ja inderdaad. Bij sommige incidenten in mks waar nu een ovdp heen moet zou in het echt gewoon een opco heen gaan

  • geen idee of dat ook mogelijk is, maar in regio rotterdam is er bijvoorbeeld ook een HOVD-P onder het roepnummer RT0090. Is dit iets waar jullie aan zitten te denken om toe te voegen? Nu we het toch over soortgelijke dingen hebben. Scheelt weer een apart topic.

  • OPCO is geen los voertuig dus heeft ook niet direct meerwaarde om dan in een voertuig toe te voegen.

    Verder weet ik ook niet wat melding technisch voor het spel de meerwaarde zal zijn.

    OpCo's rijden voor zover ik weet inderdaad wel in hoodhulpvoertuigen, maar ze rijden wel degelijk in losse voertuigen, zoals de OvD-P's. Roepnummers zijn vaak **10, en volgensmij eventueel ook de **20.