bewusteloos persoon => kinderreanimatie

  • Bij een oproep bewusteloos persoon stuur ik uit een MUG (mmt) en een 112 Ambulance. (Belgische uitruk)


    Wanneer een voertuig ter plaatse komt, verandert het spel dit naar kinderreanimatie. Hierdoor moet ik volgende uitsturen: 3 politie, 2 brandweer en nog 1 extra ambulance (ik neem een rodekruisambulance zodat mijn 112 ambulances beschikbaar blijven).


    Nog voor andere voertuigen ter plaatse komen is er al een spraakaanvraag. Hierdoor gaan de eerste MUG en 112 Ambulance afvoeren. Wanneer alle andere ter plaatse komen, mis ik dus een 2e ambulance om de oproep af te ronden, dus ik moet een '3'e sturen.


    Op het einde bij de afronding is er plots een nieuwe patient die ik ook moet afvoeren.


    dus gevolg: 2 patienten bij 1 opdracht.

  • Dat met de 2de ambu is bekend. Dit hebben we proberen te ondervangen door de patiënt achteraf te doen.

    Overigens zit die extra ambu iets complexer aangezien er in Nederland 2 spoed ambulances gaan rijden bij een reanimatie. het verschil wat jij noemt tussen een 112 ambu en rodekruisambu kennen wij niet.

    Maar interessant dat dit resulteert in dubbele patiënten. het is me zelf nog niet opgevallen, maar ik weet wel waar het door zal komen. We hebben namelijk aan de achterkant een tijd terug ervoor gezorgd dat patiënten overnieuw worden berekend wanneer een inzet opschaalt.


    Dus in dit geval geeft de opschaling wat problemen.
    Hoe dit opgelost kan worden durf ik niet te zeggen, maar dit moeten we dus even met de ontwikkelaar gaan bekijken.

  • Vermits ik ook het nagespeelde Belgisch systeem probeer te spelen doe ik het als volgt.


    Ik stuur bij melding een Ambu.


    Bij de doormelding naar Kinder reanimatie stuur ik 1 Pol 2 DMs 2 TS en dan stuur ik 2 ambu's OVD-G en een MMT. Op die manier wordt alles afgewikkeld zonder verder tussenkomst.


    Maar inderdaad 3 Ambu's ter plaatse waar je voor de gewone melding slechts 2 ambu's nodig hebt.