19-05-2016 Inzetcriteria

  • Hallo allemaal! Deze week niet elke dag wat kleins, maar vandaag wat groots, want Sebastian is voor ons zowat 24 uur per dag aan het werk! Hij is druk aan het werk met de Inzetcriteria. Dat betekend: Volgende week (als alles werkt) zullen alle eenheden ter plaatse gelijk met hun werk beginnen, ook wanneer nog niet alle voertuigen ter plaatse zijn. Dit is ingewikkeld en complex werk, maar hij hoopt dat het op dinsdag klaar is. Doe een duimpje omhoog als Sebastian goed bezig is

  • En wat moet ik me hier dan precies bij voorstellen? Is het vergelijkbaar als bij www.feuerwache.net?

    Precies wat er staat...


    Dus in de volgende situatie:
    - Benodigde voertuigen: 2x TS + 1x RV + 1x OvD
    - Ter Plaatse: 1x TS


    ...zal deze eerst aangekomen Tankautospuit al gaan blussen, terwijl de andere TS, RV en OvD nog aanrijdend zijn ;)


    Groet,
    Data

  • Dan denk ik dat deze maar voor een bepaalde tijd kan blussen anders zou elke melding wel met 1 ts afgehandeld kunnen worden

  • Hopelijk heb je gelijk anders zou ik het best jammer vinden..

    Zoals ik heb begrepen is het zo, dat er al wordt begonnen met het afhandelen van de des betreffende calamiteit. Alleen deze kan pas afgerond worden wanneer alle benodigde voertuigen aanwezig zijn. Dus een inzet zal niet worden afgerond als nog niet alle voertuigen aanwezig zijn.

  • Bij mij werkt het al, super! Werken de aanwezige voertuigen het incident 100% af en kunnen ze pas retour als alle benodigde voertuigen tp zijn? Of wordt het incident tot bijv. 75% afgewerkt en gaat het verder als alles tp is? Ben al aan het testen, maar geen idee of dat per incident verschilt. :rolleyes:

  • Bij mij werkt het al, super! Werken de aanwezige voertuigen het incident 100% af en kunnen ze pas retour als alle benodigde voertuigen tp zijn? Of wordt het incident tot bijv. 75% afgewerkt en gaat het verder als alles tp is? Ben al aan het testen, maar geen idee of dat per incident verschilt. :rolleyes:

    Het incident waar je ter plaatse bent zal pas afgerond kunnen worden als alle voertuigen ter plaatse zijn. Heb je bv: 1x OvD, 1x redvoertuig en 2x Ts nodig dan zal het incident pas afgerond worden wanneer deze 4 voertuigen ter plaatste zijn. Mochten jouw 2 Ts'en eerder ter plaatste zijn, zal er dus al begonnen worden met het "afronden" van het incident. Tot hoe ver ze afronden, ik weet niet of daar een duidelijk limiet aanzit. Al ik denk ik overigens wel dat er een bepaalde grens aanzit, en dat er pas weer verder afgerond kan worden als alles ter plaatse is.