Adviseur Gevaarlijke Stoffen in Tankautospuit

  • AGS in een TS komt nergens voor. Dit betreft een speciale functie binnen de brandweer met een volledig eigen opleidingsmodule.


    Jij speelt in Kennemerland toch? Als het goed is hebben zij een regeling met de Amsterdam-Amstelland en komt hun AGS in geval van een incident.

  • AGS in een TS komt nergens voor. Dit betreft een speciale functie binnen de brandweer met een volledig eigen opleidingsmodule.


    Jij speelt in Kennemerland toch? Als het goed is hebben zij een regeling met de Amsterdam-Amstelland en komt hun AGS in geval van een incident.

    Ik speel in brabant noord regio 21.


    De watertank is ingebouwd in het voertuig en heeft een inhoud van 2000 liter.Op de tank zit een overloopleiding aangesloten voor overtollig water.De tank is gevuld met leiding water. Deze mogelijkheid is er, voor de kazerne, vanaf de bovengrondse brandkraan om de tank te vullen. Een aanvulling in het voertuig is de chemicaliën overal (voor eigen inzet en assistentie Liempde). Materialen voor de verkenners gevaarlijke stoffen staan ook op het voertuig.


    Dit is een stuk voertuig omschrijving van de eerste ts van de brandweer boxtel vooral de laatste regel staat het in vermeld

  • Oh sorry, verkeerde persoon dan ;).


    Verkenners gevaarlijke stoffen zijn gelijk aan de WvD. De AGS is adviseur die is opgeleid om advies te geven voor de ongevallen bestrijding gevaarlijke stoffen. Niet de daadwerkelijke bestrijding.


    En volgens mij is een chemicalien overal een standaard BIZA bepakkingsonderdeel. En anders voor een HV.


    Genoemde beschrijving komt niet overeen met de AGS.


    Brabant Noord kent dacht ik wel gewoon een AGS. Ik zal eens zoeken.

  • AGS adviseert waar en waarmee door de WvD (ook wel meetploegen genoemd) moet worden meten
    ook kan een bevelvoerder advies vragen over hoe een incident aan te pakken bijv. alleen al de keuze gas- of chemiepakken
    maar hij kan ook aangeven hoe je een bepaalde gevaarlijke stof kan neutraliseren (of zoals bij gas-/chemiepakken moet ontsmetten)