Ervaringen met de hulpverlening

  • Ik ben best wel eens benieuwd wat van de spelers zoal de ervaringen zijn met het hulpverleningswezen.
    Zelf ben ik persfotograaf in de regio waardoor ik veel in contact kom met de hulpverleners. Op dit moment heb ik zelf ook een website lopen met ongeveer 20 tot 40.000 unieke (!) bezoekers per maand. (http://www.112wolvega.nl)


    Door het fotograferen is de interesse bij mij enorm aangewakkerd waardoor ik ook dit soort spellen ben gaan doen.

  • ik heb zelf ook ervaring met de brandweer dat komt omdat mijn vader zelf brandweerman is als vrijwilliger bij brandweer harderwijk.
    ik maak daarom ook zelf veel foto's van de hulpdiensten en daar leer ik ook van wat ze gaan doen.
    ik heb helaas geen website maar wel een facebook pagina https://www.facebook.com/Jansenfotografie-1422214834709754/
    daar op komen de foto's te staan die ik maak

    hulpdiensten fotograaf voor mijn eigen pagina jansenfotografie op facebook

    Bewerkt eens, duren timo ().

  • Ik ben 18 jaar en zit nu al 10 jaar bij de reddingsbrigade (Amersfoort). Sinds 2 jaar vaar ik ook mee op de boot. Plannen voor dit jaar zijn de volgende diploma's halen: vaarbewijs, marifoonbewijs en life-guard.A
    Verder help ik vaak mee bij evenementen als EHBO'er of verkeersregelaar. Natuurlijk doe ik bij de reddingsbrigade ook evenementen. (denk aan sinterklaas / Koningsdag).

  • Ik denk dat ik er ook maar aan moet geloven dan.
    Ben blij dat edewaal het spits afbijt, ook ik vermaak mij nu al jaren lang bij de Reddingsbrigade te Apeldoorn en in de zomer in Zeeland. Bezit daarom ook al paar jaar ehbo en daar zal ik het mee moeten doen.


    Speel ook al vrij lang de Duitse versie en sinds dien is het idee gekomen om het naar Nederland te brengen, waar nog zoiets miste.

  • Hallo daar allemaal.


    Het moment is dan daar en ga ik mij voorstellen.


    Ik ben vrijwillig brandweerman bij de veiligheidsregio Gelderland-Zuid. Met nog 1 kerntaak te gaan mag ik mijzelf daarna manschap A noemen.


    Voordat ik bij de brandweer mijn aanstelling had heb ik lange tijd alle foto's gemaakt bij incidenten etc. en daarmee ook opdrachten uitgevoerd voor kranten etc.


    In het dagelijks leven werk ik full-time als interactief vormgever/ontwikkelaar. Ik houd mijzelf voornamelijk bezig met bijvoorbeeld website's, programmeren, vormgeven van brochures etc.


    Vragen? Kom maar op!

  • hoi iedereen,
    ik heb ervaring met hulpverlening omdat mijn pa is brandweerman bij de vrijwillige blusploeg in ons dorp (blusploeg Woldendorp). ik ben daardoor opgegroeid met de brandweer en alles wat er bij komt. ben nu sinds paar jaar fotograaf voor een nieuwssite in de buurt en wil later ook bij de brandweer.
    hieronder wat van mijn foto's


    http://www.112wagenborgen.eu/i…n-trambaan-in-woldendorp/


    groeten dirk beekhuis

  • Tof, succes met de rest van de opleiding dan maar :) Nog ambities om door te groeien naar BV o.i.d?

    Dankjewel!! Eerst maar eens een paar jaar achterin meedraaien en dan verder zien. Overigens start ik zeer waarschijnlijk al wel in september met de leergang gaspakdrager. Mogelijk daarna ook nog WvD. Dit omdat onze post deel uit maakt van het gaspakkensteunpunt etc.

  • van 1999 tot 2012 hulpverleningsfotograaf (sommigen noemen het ook wel ramp toerist)
    vanaf 2009 bij bedrijfsbrandweer (is helaas reeds omgezet naar BHV+)
    en vanaf 2012 vrijwilliger bij VRGroningen => cluster Oldambt => post Winschoten.


    Door mijn oude buurman die bij de brandweer zat ben ik eigenlijk aan gestoken met de brandweervirus, als hij gepiept werd
    vloog hij bij huis weg dat het grind van zijn oprit de weg op vloog, dan wist ik al hoe laat het was en ging op mijn fietsje binnen door
    om te kijken hoe de brandweer uitrukte, later kregen hadden mijn ouders een scanner en dan kon je horen waar wat was gebeurd
    en ging ik naar de plaatsen van de incidenten toe (als het in de woonplaats bleef), totdat ik voor het eerst foto's maakte voor mezelf
    van branden en in een boek plakte begon de interesse in de brandweer steeds meer te groeien. waarbij ik uit eindelijk bij de brandweer
    ben gekomen.


    Mijn ervaring als ramptoerist, heb ik niet zo beleeft, altijd ruimte vrij gelaten voor de hulpdiensten (dus niet in de weg lopen en niet te dichtbij)
    het was ook altijd de uitdaging om GEEN slachtoffers op foto zetten (wat helaas sommigen fotografen alleen maar willen voor de centjes).
    Wat ik mooi vond is dat je men later tocht door middel van de foto's kon helpen, vaak werd er later weer contact met mij gezocht door de
    slachtoffers of nabestaanden met verzoek om de foto's te krijgen voor hun verwerking(dit deed ik dan ook geheel kosteloos).
    Door het maken van de foto's is de interesse ook altijd gebleven om zelf bij de brandweer te willen en daarbij heeft het mij ook zeker geholpen
    bij de opleiding doordat je al veel kennis hebt opgedaan door alleen al te kijken bij de incidenten, Door die kennis was het begrijpen
    en uitvoeren van de theorie en praktijk van de brandweer opleiding een stuk gemakkelijker.


    Helaas zijn er toch veel mensen die de hulpverleners in de weg lopen bij ongevallen, branden enz.
    Zo blijft een voorval mij bijstaan van een kind dat uit een boom was gevallen en daarbij gespietst op een staaf van een hek op z'n 1.5m
    vanaf de grond en hij had dus snel hulp nodig. Dit ongeval vond plaats in een achter tuin van een woning waar de ts en ambu niet konden komen,
    terwijl wij het materiaal aan het slepen waren van de ts en de ambu naar plaats ongeval, moesten we iedere keer mensen aan de kant sturen die
    bij de woning op de oprit gingen staan, en vervolgens krijg je dan ook nog te horen "ik mag hier blijven staan, ik heb een perskaart" :cursing:
    (Gelukkig is het met de jongen goed afgelopen).

  • @'markie84 klinkt als een mooie carierre. ik ben momenteel (totdat ik bij de brandweer kan) ook persfotograaf en weet dat een perskaart geen reden is om hulpverleners te verhinderen hun werk te doen. ik heb zelf ook een perskaart maar ben van mening dat als ik een keer de hulpverleners (onbewust) zou hinderen ze me mijn perskaart mogen afpakken.