Oppervlakteredders

  • Hey,


    Ik heb een voorstel om trend de TS-OR.
    Ik heb namelijk en speciale Alarm en Uitruk Regel voor oppervlakte redding die bestaat uit 1 TS-OR en 1 PM-OR.
    Ik heb ook allerlei andere Alarm en Uitruk Regels met daarin gewone tankautospuiten.
    Het probleem wat ik vaak heb is dat de TS-OR ook als normale tankautospuit gezien word.
    Dit is irritant als je de oppervlakteredding nodig heb maar al je TS-OR's zijn naar meldingen gestuurd waar ook een gewone tankautospuit heen kan.
    Het is nou eenmaal zo dat je vaak een gewone tankautospuit nodig hebt en mijn voorstel is dat in het Alarm en Uitruk menu (zie afbeelding 1) er een optie bij komt.
    Nu heb je al de optie voor een gewone tankautospuit en de optie voor een TS-OR, maar misschien is het handiger om de optie ''Tankautospuit of Tankautospuit - Oppervlakteredding'' toe te voegen.
    Als je die dan kiest krijg je eigenlijk wat nu de optie ''Tankautospuit'' is waar er of een gewone tankautospuit of een TS-OR heen gaat.
    Als dit dan word veranderd naar alleen gewone tankautospuiten waar de TS-OR niet onder valt voorkom je dat je wanneer je een TS-OR nodig hebt die niet beschikbaar is omdat die naar een andere melding is gestuurd.
    De optie ''Tankautospuit - Oppervlakteredding'' kan dan gewoon zo blijven zo die is en de nieuwe optie die ik zojuist hier boven genoemd heb ''Tankautospuit of Tankautospuit - Oppervlakteredding'' stuurt dan een gewone tankautospuit of een TS-OR.
    Je kunt het een beetje vergelijken met de haakarmbakken.
    Een perfect voorbeeld is met de SL, TW en de WTH (zie afbeelding 2).
    Om dat even te vertalen naar de situatie met de tankautospuiten en de TS-OR:
    De optie ''Slangenwagen / Tankwagen of Watertransportsysteem-haakarmbak'' zou je kunnen zien als de mogelijk nieuwe optie ''Tankautospuit of Tankautospuit - Oppervlakteredding''.
    De optie ''Alleen Slangenwagen / Tankwagen'' zou je kunnen zien als de optie ''Tankautospuit''.
    En de optie ''Watertransportsysteem-haakarmbak'' zou je kunnen zien als de optie ''Tankautospuit - Oppervlakteredding''.


    Groetjes,
    Dylan.