13-04-2016 Lifeliner

  • Ja hoor! Daar is hij: Het Mobiel Medisch Team in de Lifeliner. Nederlands meest mooie manier van ter plaatse komen is nu ook in het spel! De MMT - Arts zal over 2 weken aan de gang moeten met de meest grote meldingen vanaf 10 ambulance posten!
    Let wel op, hij is duur. Er is ook een nieuwe opleiding benodigd. Pas over 2 weken komen er meldingen voor, tot die tijd kun je het rustig kopen en opleiden. Check vanmiddag ook de handleiding op het Forum!

  • Duur ok..... Maar 10 Ambuposten ? ik heb twee regios (brandweer/politie) compleet. In deze regio's bij elkaar zijn er maar 6 Ambuposten ( in het echt ) . Moet ik er nu 4 bijplaatsen om maar een MMT te hebben. Lijkt me realistischer als aantal ambuposten wordt verlaagd naar 5 of 6.


    gr
    richard

  • Duur ok..... Maar 10 Ambuposten ? ik heb twee regios (brandweer/politie) compleet. In deze regio's bij elkaar zijn er maar 6 Ambuposten ( in het echt ) . Moet ik er nu 4 bijplaatsen om maar een MMT te hebben. Lijkt me realistischer als aantal ambuposten wordt verlaagd naar 5 of 6.


    gr
    richard

    Omdat het duur is, zijn we een soort van verplicht om een 'hoog level spelers' te vereisen. Als wij vanaf 5 ambu posten al een MMT verplichten, is wat mij betreft erg snel. Kwa realisme zou je er vanaf 1 al moeten, Kwa spel beleving zou dat hoger moeten zijn.

  • Leuk hoor dat het MMT erbij komt. Complimenten aan jullie allemaal want zo blijft het leuk om te blijven spelen. Heb nog wel een paar vraagjes:


    Wordt er ook assistentie van de politie gevraagd bij de landing van een mmt, vaak worden de leden opgepikt door de politie als de heli niet dichtbij het incident kan landen.
    Wordt er ook rekening gehouden dat een mmt niet altijd door de lucht kan maar via de weg gaat. Komt er ook de mogelijkheid om een mmt voertuig aan te schaffen en daar mee naar het incident te rijden?
    Gaan jullie ook rekening houden met slechte weersomstandigheden waarbij de heli niet kan vliegen, denk aan stormdag(en) winters weer ed?
    Kan de eerste ambu de heli terug laten gaan als er geen trauma heli nodig is wat vaak het geval is?


    Misschien wat ver gezocht maar in werkelijkheid gebeurt dit ook natuurlijk...

  • Wordt er ook assistentie van de politie gevraagd bij de landing van een mmt, vaak worden de leden opgepikt door de politie als de heli niet dichtbij het incident kan landen.


    Wordt er ook rekening gehouden dat een mmt niet altijd door de lucht kan maar via de weg gaat. Komt er ook de mogelijkheid om een mmt voertuig aan te schaffen en daar mee naar het incident te rijden?
    Gaan jullie ook rekening houden met slechte weersomstandigheden waarbij de heli niet kan vliegen, denk aan stormdag(en) winters weer ed?
    Kan de eerste ambu de heli terug laten gaan als er geen trauma heli nodig is wat vaak het geval is?
    Misschien wat ver gezocht maar in werkelijkheid gebeurt dit ook natuurlijk...

    Wanneer jij op eigen inzicht een MMT mee stuurt word er geen politie gevraagd. Een melding is een melding en helaas niet zo flexibel om dan ook een politie te vereisen. Wanneer het een MMT specifieke melding is zal dat wel het geval zijn.
    Natuurlijk weten wij af van een MMT voertuig. Maar we moeten toch ergens beginnen?
    Weersomstandigheden kunnen wij nog niet realiseren. Daar is het spel nog niet flexibel genoeg voor. Naar eigen inzicht kun je dat natuurlijk wel altijd doen.
    Momenteel zal het zijn er is wél of níét een heli nodig.

  • Erg jammer dat er alleen maar een arts meevliegt in de heli. Wanneer je ook een verpleegkundige mee zou laten vliegen zou je al aan twee personen eerste hulp kunnen verlenen. Daarnaast viel het me op dat de MMT-arts meer eerste hulp verleent dan een andere discipline. In dit geval zou de verpleegkundige dan eerste hulp kunnen verlenen waarbij minder vorderingen plaatsvinden dan bij de arts. Op deze manier is de heli een nog betere aanvulling op het spel. Wanneer je bijvoorbeeld de melding hebt van een neergestort vliegtuig met 5 gewonden heb je dan vrij snel een arts én verpleegkundige ter plaatse.

  • Erg jammer dat er alleen maar een arts meevliegt in de heli. Wanneer je ook een verpleegkundige mee zou laten vliegen zou je al aan twee personen eerste hulp kunnen verlenen. Daarnaast viel het me op dat de MMT-arts meer eerste hulp verleent dan een andere discipline. In dit geval zou de verpleegkundige dan eerste hulp kunnen verlenen waarbij minder vorderingen plaatsvinden dan bij de arts. Op deze manier is de heli een nog betere aanvulling op het spel. Wanneer je bijvoorbeeld de melding hebt van een neergestort vliegtuig met 5 gewonden heb je dan vrij snel een arts én verpleegkundige ter plaatse.

    Momenteel valt de MMT bij een melding waar een ambu verplicht is onder 'Eerste hulp' en zal inderdaad ongeveer 50% klaarmaken voor de ambu ter plaatse komt. Omdat het onder de Eerste hulp valt is een de regels dat 1 voertuig 1 patiënt op zijn rekening neemt. Dus een TS8 zou dus 8 patiënten moeten kunnen helpen? Niet met je eens.
    Ik snap je idee volledig. Ik ben alleen wel van mening dat dat ook voorlopig nog niet haalbaar is.

  • Momenteel valt de MMT bij een melding waar een ambu verplicht is onder 'Eerste hulp' en zal inderdaad ongeveer 50% klaarmaken voor de ambu ter plaatse komt. Omdat het onder de Eerste hulp valt is een de regels dat 1 voertuig 1 patiënt op zijn rekening neemt. Dus een TS8 zou dus 8 patiënten moeten kunnen helpen? Niet met je eens.Ik snap je idee volledig. Ik ben alleen wel van mening dat dat ook voorlopig nog niet haalbaar is.

    Je hebt gelijk, dan zit je inderdaad ook met het aantal inzittenden van een TS etc..

  • Eigenlijk zou je ook 3 man nodig hebben voor voor de Lifeliner de heli heeft namelijk altijd 3 man aan boord: Piloot, MMT Arts, en Verpleegkundige. (zou ook gewoon 3x MMT arts kunnen zijn ofc, of iig 1 verplichte opgeleide MMT en de rest normaal).

  • Eigenlijk zou je ook 3 man nodig hebben voor voor de Lifeliner de heli heeft namelijk altijd 3 man aan boord: Piloot, MMT Arts, en Verpleegkundige. (zou ook gewoon 3x MMT arts kunnen zijn ofc, of iig 1 verplichte opgeleide MMT en de rest normaal).

    Zoals in de handleiding ambulance:
    De Lifeliner vliegt met maar 1 persoon, de MMT-Arts! De overige (Piloot en Verpleegkundige vliegen fixtief wel mee...)
    Handleiding Ambulance
    Er kunnen spel technisch maar 1 type opleiding in 1 voertuig.