VR-RR locaties uitrukposten en kazernes

  • Hallo allemaal,


    ik heb 2 vraagjes


    ten eerste is er ergens een lijst te vinden met alle ambulance en brandweer posten binnen VR-RR zodat ik deze zo realistisch mogelijk kan nabouwen in meldkamerspel?


    en ten tweede zou ik graag VR-RR als mijn uitrukgebied instellen, is er een mogelijkheid waardoor ik binnen meldkamerspel meldingen in dit gehele gebied kan ontvangen

  • Een lijst met alle posten en aanverwante voertuigen binnen de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond is te vinden op dit forum onder de materieeloverzichten/roepnummeroverzichten, van zowel de brandweer, ambulance als ook politie.


    Het instellen van het uitrukgebied kan gedaan worden door de Meldkamer VRR (of VR-RR) te plaatsen, de optie 'eigen inzetbereik aanmaken' aan te vinken en daarna alle posten van de VRR toe te wijzen aan deze meldkamer, waarna (bijna) alle meldingen binnen het VRR gebied zullen vallen.


    Ik hoop dat dit je vragen beantwoord. :)

  • er rest mij nog 1 vraag als ik in mijn meldkamer 'eigen inzetbereik aanmaken' aanving krijg ik nergens de optie om te kiezen om welk gebied dit gaat

    Doordat je posten koppelt worden deze apart genomen voor het maken van een inzet bereik, dus als het goed is moet je allen in die regio meldingen krijgen die je met posten uit die regio kan oplossen.


    Hoop dat je er iets mee kunt.

  • Het is niet mogelijk om een specifiek gebied aan te geven waarin je meldingen wilt ontvangen. Meldingen worden in een straal rondom je gebouwen gegenereerd. Die straal wordt 2x groter naar mate je een bepaald aantal gebouwen hebt. Maximale straal is 10km dacht ik.