[SOLVED] Hulpverleningsvoertuig al vanaf 3 brandweerposten

  • Beste medespelers,


    Ikzelf en mijn vriendin zijn onlangs gestart met dit spel (als team), en merken nu iets raars op:
    Ikzelf : 3 brandweerkazernes, 1 spoedeisende hulp, 1 ambulancepost
    Vriendin : 2 brandweerkazernes.


    Als ik kijk bij mij brandweerkazernes, bij de knop "voertuigenmarkt" en vervolgens "overige voertuigen" zie ik bij "hulpverleningsvoertuigen" een HV (Hulpverleningsvoertuig) de volgende uitleg staan : Benodigd vanaf 4 brandweerposten.


    Dus, in principe heb ik dit niet nodig, daar ik slechts 3 brandweerposten heb.


    Nu heb ik gisteren op de knop "team-event" starten (what a mistake ... 140 incidenten die we even mochten oplossen...waren we niet klaar voor!) en wat blijkt : bij een pak incidenten hebben we een HV nodig. Terwijl we dit niet moeten hebben?
    Zie ik iets over het hoofd?

  • Nee, je ziet niets over het hoofd.


    Een hulpverleningsvoertuig is pas vanaf 4 posten benodigd.
    De reden hiervoor is dat je de meldingen waarbij je een HV nodig hebt, pas vanaf 4 kazernes kan krijgen.
    Voor die tijd krijg je zelf geen meldingen waar dit voertuig bij nodig is.


    En dan komt de maar:
    Teaminzetten en -events zijn hier een uitzondering op.
    Dit gezien (1) normaal gesproken er altijd wel iemand in een team een HV heeft, en (2) dit soort meldingen zelf gestart worden.


    Met het team-event dat je gestart had, kreeg je dus meldingen die je normaal zelf pas ná 4 posten had kunnen krijgen.
    Inderdaad, voor de enkele gevallen waarbij een teaminzet of -event wordt gestart in een kleiner team zonder de benodigde voertuigen, kan het voor problemen zorgen.
    Aan de andere kant is dit wel handmatig gestart... :S


    Data