[FO-518] Gratis Teaminzet voor Premium leden

  • Is het een optie dat er iets aan het premium account word toegevoegd?
    Ik zie nu namelijk geen meerwaarde om een premium account te overwegen omdat je eigenlijk niet iets krijgt.
    Ik zit dan meer te denken aan dat als je premium member bent dat je bijvoorbeeld 1x per 24 Uur een GI mag starten.



    ik noem in het stukje hierboven dat je er eigenlijk niets mee krijgt dat is natuurlijk niet helemaal waar ik heb wel gelezen dat je het volgende dan krijgt (zie hieronder) maar ik vind dat niet 34 coins per maand waard


    De voordelen van Premium:
    1. Geen advertenties meer in het spel.
    2. Ambulances automatisch terug laten alarmeren wanneer niet benodigd.
    3. Super snelle incidentgeneratie
    4. Onbeperkt Dag/Nacht design gebruiken.
    5. Veel extra functionaliteiten in de meldkamer die het leven lichter en overzichtelijker maken.

  • Ja dat weet ik. maar als ik voor 3.5 euro in maand een premium account neem ga ik geen euro's meer uitgeven aan een grote inzet die een ieder lid met coins kan starten. maar als er bijvoorbeeld 1 grote inzet per 24 of misschien 48 uur is vanwege je premium account zou ik een premium account wel overwegen.

  • Dit idee is al eens eerder voorgesteld, zie ook deze topic waar ik toen suggesties gedaan heb voor premium spelers, waaronder ook het idee om een premium lid de optie te geven een gratis Teaminzet te laten doen. Zie hier: https://forum.meldkamerspel.com/index.php/Thread/1517-Aanvulling-op-Meldkamerspel-com/


    Je wilt alleen voorkomen dat betaalde spelers niet opeens echt 'veel beter' worden dan de normale spelers. Verder is het de vraag of die suggesties nog echt gebruikt gaan worden. In elk geval is het geen must om premium aan te schaffen, dus voel je daarin ook niet verplicht natuurlijk! :) Maar als je het geld hebt en je wilt het spel steunen is het natuurlijk in dat opzicht een mooi gebaar.

  • dat draadje had ik inderdaad nog niet gevonden. maar daar staat het inderdaad goed verwoord.
    ik heb nog wel een toevoeging. ik begrijp dat ze het niet willen doen omdat anders pay2win zou zijn. maar dat is nu toch het zelfde ik kies ervoor om geen premium lid te zijn en om de coins die ik aanschaf in een grote inzetten te stoppen. dat zou dan ook pay2win zijn.


    dus ik snap niet waarom ze dat dan niet willen toevoegen en idd die 24 / 48 uur is natuurlijk wat lichtelijk overdreven maar wat jij zegt 1x in 7 dagen zou mooie toevoeging zijn voor premium en dan denk ik vrijwel zeker dat ik premium lid zou worden.

  • Ik ben van mening dat het geen pay2win is, ik zal je ook uitleggen waarom ik denk van niet.


    Je kiest er zelf voor om geen premium lid te zijn. Daarnaast kies je er zelf voor om coins te kopen, dit is niet verplicht. Vervolgens kies je er zelf voor om deze in de grote inzetten te stoppen. Dat is een eigen keuze en dat komt niet vanuit de managers van het spel. Kortom het spel verplicht jou niet om iets te doen, daarom vind ik het geen pay2win.

  • Ja maar het principe van pay2win is niet of je ervoor kiest of niet. Het gaat erom of er een zo groot verschil ontstaat tussen wel- en niet-betalende spelers dat de niet-betalende spelers er nadeel van ondervinden.
    En nieuwe dingen aan premium toevoegen kosten natuurlijk ook tijd en moeite, het is wellicht maar de vraag hoeveel dat uiteindelijk oplevert.

  • je hebt een punt, maar ik ben het niet helemaal met je eens.


    Free2play houdt ook in dat het spel er geen geld aan verdient als iemand het spel speelt. want alle coins die je koopt zijn eigenlijk een soort van giften aan het spel, want ze zijn niet verplicht en je kunt het spel ook spelen zonder coins te gebruiken. het duurt wat langer soms, maar het kan wel.

  • Meldkamerspel is inderdaad Free2Play.
    De basisfuncties zij beschikbaar, maar het versnellen van zaken óf - hier van toepassing - het starten van inzetten, kan met Coins worden gedaan.
    Echter, gezien het feit dat je ook Coins krijgt voor rangen of acties zoals het WK een tijdje terug, zou dit in beperkte mate ook kunnen zonder het aanschaffen van Coins.


    Het kopen van Coins is wel de enige inkomsten van Spbastian uit dit spel.
    Normaal hebben websites ook inkomsten uit advertenties, hier zijn die er niet.
    Dit is de reden dat het erg lastig is om dingen te veranderen op het gebied van "gratis" weggeven van Teaminzetten aan onder andere Premium leden.
    Serverkosten en dergelijke moeten toch ook echt betaald worden.


    Tenslotte het volgende:
    Stel, ik zou zeggen we gaan proberen te regelen om deze inzetten gratis te maken voor Premium leden (ook 1 per 24 uur), kan ik je verzekeren dat Sebastian het hier niet mee eens is.
    Dit gezien de bovenstaande reden die ik al gaf, als ook het feit dat dit al eerder is neergelegd bij Sebastian en hij het er niet mee eens was (waar ik zelf overigens achter hem sta).


    Data