Balans tussen grote en kleine incidenten

  • hey guys.


    onlangs weer voorzichtig begonnen na een tijdje afwezigheid.
    en opnieuw valt het me op dat ik opvallend (en behoorlijk onrealistisch) veel grote incidenten krijg.
    ik krijg continue brand in kelder/supermarkt/werkplaats/slaapkamer en dakbranden.
    welke allemaal wel wat van de bezetting vragen.
    en dit terwijl de kleinere incidenten (welke je realistisch gezien vaak tegenkomt) bijna nooit voorkomen.


    ben ik de enige met dit probleem, of zijn er wellicht mogelijkheden om de frequentie van kleine incidenten wat te verhogen zodat er een betere balans komt.


    (7 posten brw, 1politie, 1RAV)

  • Wij kunnen zelf geen "frequentie" instellen van hoe vaak een incident gegenereerd kan worden.
    Alle incidenten zullen dus even veel "kans" maken.
    Het enige wat we zouden kunnen doen, is meer kleine incidenten toevoegen, zodat er gewoonweg meer kans is op zo een klein incident...


    Maar voor ons is dit een keuze die niet te maken is.
    De ene speler heeft teveel grote incidenten en wilt meer kleinere incidenten, de ander heeft weer te weinig grote incidenten en wil juist dat we meer grotere incidenten toevoegen.
    Een goed "evenwicht" voor iedere speler is amper te maken.
    Bovendien: in een regio als Rotterdam zul je makkelijker grote incidenten kunnen afhandelen dan in bijvoorbeeld Friesland, omdat de kazernes daar verder uit elkaar liggen en (bijna) alles vrijwillig is (en dus langere uitruktijd).


    Data