Posities door Rene-MKS

    Voorstel 1, helemaal eens. Had het zelf ook al eens voorgesteld :-)
    Voorstel 2 t/m 4 niet tegen, maar geen issue voor mij persoonlijk
    Voorstel 5 tegen. En ik denk dat er meer zijn, die ook hebben bedacht dat je met VWS posten relatief goedkoop veel posten kan bouwen, waardoor je meldingenlijst veel groter wordt. Met een 4000 VWS posten heb je immers meer grote meldingen dan met 1000 BRW posten ;-) Het bereikte voordeel hiervan kan je niet nu ineens voor anderen onmogelijk maken door die posten duurder te laten worden. Voor de duidelijkheid, ik heb nog niet de moeite genomen om 4000 VWS posten te bouwen, maar ik weet dat er vele grote spelers zijn die dat wel hebben gedaan en daardoor een meldingenlijst die nooit volledig weg te klikken is.

    Of, een optie waarbij je ingeeft hoeveel je wilt opleiden in een bepaalde post en aan de hand van dat aantal MKS het aantal benodigde klassen vult met die personen (zonder opleiding)

    Zou het niet eens tijd worden dat het aantal personen dat opgeleid kan worden in een klas wordt verhoogd. De 10 die er nu kunnen lijkt me iets wat karig in deze tijden.


    8)

    Ik zie je probleem, vaak selecteer ik ook 4 klassen tegelijk.
    Persoonlijk denk ik dat je niet de groottte van de klassen moet verhogen, maar het aantal te selecteren klassen, dus meer klassen in een gebouw.

    Wanneer je de grootte van de klassen verhoogd, bijvoorbeeld naar 20, dan hebben kleinere spelers daar nadeel van. Zij kunnen immers meestal de klassen nog niet direct vol krijgen en laten dan veel opleidingsruimte onbenut.

    Als ik dit topic dus goed begrijp is de vraag vooral om de SAR-heli een standaard voertuig te maken in plaats van alleen een zee voertuig?

    Dit zou dan aan de ontwikkelaar voorgelegd moeten worden of dit mogelijk is. Ik weet namelijk niet hoe dit exact is ingeregeld aan de achterkant.

    Persoonlijk heb ik er weinig problemen mee als dit veranderd zou worden.

    Een lifeliner is nu niet direct inzetbaar als SAR. Al was het alleen maar door het missen van een hijsmogelijkheid, voor zover ik weet.
    De Lifeliner is uitgerust en bedoeld om specialisten zo snel mogelijk ter plaatse te krijgen en alleen wanneer tijdswinst essentieel is, kan de patiënt ook vervoerd worden.

    De SAR is wat dat betreft veel uitgebreider uitgerust. Het medisch team is minder gespecialiseerd dan op de lifeliner, maar kan zeker basistaken uitvoeren, waardoor de SAR wel als Lifeliner kan opereren, indien er een gebrek aan lifeliners is. Vervoer vanaf de waddeneilanden gebeurt óók door de SAR. Afgelopen weekend is de SAR overigens voor meer ingezet dan alleen maar de waddeneilanden.

    Dus, SAR Lifeliner laten verrichten, eventueel indien er geen Lifeliners meer bechikbaar zijn, is wat mij betreft een realistische optie
    De Lifeliner ook SAR laten doen is absoluut onrealistisch, naar mijn mening

    Inmiddels ben ik het script https://github.com/LennardTFD/…tAAO/permanentAAO.user.js tegengekomen.
    Dit script opent het laatst gebruikte tabblad van de uitrukregels. Op zich is dit voor mij persoonlijk een prima oplossing

    Tegenwoordig is patiëntenvervoer vanaf de eilanden meer een taak van de ANWB ambulancehelikopter Leeuwarden (waddenheli). Wat mij betreft is dat een prima toevoeging voor het spel, maar die staat als afgekeurd gemarkeerd want te specifiek en te klein voor dit moment.

    Door het afschalen van MMT in Limburg, wordt LifeLiner 03 (Leeuwarden) zeer regelmatig ingezet voor Limburg (alleen vandaag al 3 keer).
    Op die momenten is de SAR het alternatief. Dat het voor het spel te klein en te specifiek is, is uiteraard ter beoordeling van de techneuten ;-)

    De SAR Heli heeft een minder opgeleide bemanning dan de MMT, maar toch zet Defensie de SAR regelmatig in voor transport vanaf de eilanden naar het vaste land. Een coulance van Defensie vanwege de overlast die de vliegtuigen veroorzaken bij oefeningen.

    Is in het spel ook in te bouwen dat de SAR op de eilanden ingezet kan worden? Bijvoorbeeld wanneer er geen LifeLiner meer beschikbaar is, dat er dan een SAR ingezet wordt?

    Had het inderdad ook gemerkt.
    Zelf opgelost door het in mijn agenda te zetten ;-)
    Maar, een reminder / pop-up / rode button in je profiel bij premium zou inderdaad handing zijn.
    Echter dan bijvoorbeeld een maand van te voren, zodat je premium niet tijdens je vakantieverlopen blijkt te zijn

    Op tijd beginnen met nieuwe vrijwilligers aan te trekken. Dan heb je de tijd om ze in te werken en hoef je niet "like hell" op zoek.
    Een tekort aan vrijwilligers zorgt voor overbelasting van de bestaande groep en dat demotiveerd weer, enz.

    Hmm, lijkt wel HRM

    Guys, leven en laten leven.
    Ieder speelt op zijn eigen manier en dat is ok. Welk team je zit en hoe die spelen? Laten gaan en het is ook ok.

    Ja, ik heb ook bij NLR gespeeld
    Ja, ook ik heb in korte tijd veel credits verdiend en kon flink bijbouwen
    Ja, ook ik was het alleen maar teammeldingen aanrijden zat
    Ja, ik had ook de keuze kunnen maken niet alle teammeldingen aan te rijden en meer mijn eigen meldingen te doen
    Ja, ook ik ben mens en bezweek toch iedere keer weer voor het snel scoren van credits
    Ja, ook ik ben toen elders gaan zoeken naar een team dat bij mij past

    Nee, daarom is NLR geen verkeerd team en iedereen die daar speelt doet het op zijn eigen manier

    Of je het nu eens bent met hun manier van spelen of niet, doet er niet toe. Ze hebben wel iets opgebouwd ;-)
    En het is je eigen vrije keuze om daar wel of geen deel aan te nemen.

    Oh ja, en over dat serverkiller;
    Ja, dat was zo en daardoor is uiteindelijk wel bereikt dat de capaciteit werd opgeschaald, waar ik dan een aanname doe dat dat ook werkelijk de reden is geweest voor de uitbreiding van de capaciteit.

    Thijmen,

    Ik snap je punt én frustratie. Echter, om dit allemaal bij het GT neer te leggen vind ik persoonlijk tekort door de bocht.

    In grote lijnen komt het erop neer dat het GT doet wat normaal gesproken een onderdeel van de dienstverlening van de ontwikkelaar zou moeten zijn. Dat de ontwikkelaar wel gelukkig is met hoe het nu gaat, kan ik mij wel voorstellen. Maar, wanneer de ontwikkelaar zelf de werkzaamheden van het GT gaat uitvoeren, ben ik bang dat het spel niet meer gratis gespeeld kan worden. En ik vermoed dat de optie gratis spelen een item is geweest bij de overname van het spel door de ontwikkelaar.

    Vrijwilliger worden is geheel vrijwillig, maar van een vrijwilliger moet je inderdaad wel iets kunnen verwachten. Maar, ook vrijwilligers hebben wisselende persoonlijke omstandigheden en mogelijkheden. Je kan van een vrijwilliger niet dezelfde "arbeidsinzet" verwachten als van een betaalde werknemer.

    Ik ben er niet ingedoken welke, en hoeveel, suggesties er nog open staan. Ik neem het aantal van 260 dan ook direct van je aan. Dat is inderdaad erg veel en misschien is het een optie om nieuwe suggesties even te blokkeren en eerst "de voorraad" af te handelen. Een hoop suggesties zijn wellicht al achterhaald of kunnen direct bestempeld worden als niet mogelijk.

    Het spel zoals wij dat nu spelen is mede te danken aan de inzet van vele vrijwilligers. Niet alleen de vrijwilligers van het GT, maar ook van de diverse bouwers van scripts. Velen van ons maken daar dankbaar gebruik van en sommigen van de spelers doneren om de directe onkosten deels te sponseren. Al met al gaat er enorm veel tijd om in het spelen van MKS en ook de investeringen die sommigen doen. En dát verklaard dan wellicht ook dat men het gevoel heeft onvoldoende waar voor het geld terug te krijgen. Dat MKS voor een aantal spelers meer kost dan een up to date houden van, Call of Duty of Fia, zou mij niet verbazen.

    Maar, ook dat kan je weer herleiden naar de constructie, waarbij gratis spelen en afhankelijk zijn van vrijwilligerswerk, belangrijke factoren zijn.

    Het is onmogelijk het iedereen naar de zin te maken. Er zou misschien wel gekeken kunnen worden waar zaken scheef gegroeid zijn. Maar dat is weer een heel ander onderwerp.

    Eigen inzetvoorstellen-categorieën

    De categorie die als eerste tabblad vermeld wordt, is afhankelijk van het gegeven nummer aan die categorie.
    Zelf heb ik de categorieën verdeeld in een range creditswaarden (inzetten boven 10K, inzetten 7 tot 9K, enz.)



    Bij het wegklikken zou het dan handig zijn wanneer de de categorie die je nodig hebt als eerste wordt vermeld.
    Nu doe ik dat door het nummer van de benodigde categorie te veranderen naar 0, zodat die als eerste getoond wordt.

    Het zou handig zijn wanneer je in het uitgebreide meldingenscherm een veld hebt waar je de gewenste categorie, die als eerste tabblad gewenst wordt, kan worden aangegeven én dat deze invoer onthouden wordt wanneer je naaar de volgende melding gaat.

    Een andere optie is dat bij de volgende melding de categorie/tabblad getoond wordt die als laatste is gebruikt.

    Ieder speelt op zijn eigen manier, de één meer dan de ander.
    Het is onmogelijk events te maken die aan iedereen zijn wensen voldoet.
    Daarom, doe wat je wilt, laat waar je geen zin of tijd voor hebt.

    Bij het aanvragen wordt er een mail gestuurd naar het gekoppelde account.

    Ik heb even gecontroleerd maar het account staat nog gewoon op actief en zal dus moeten werken.

    Zou je mij via DM kunnen sturen welk mailadres dat je hebt gebruikt voor het aanmaken van het account.
    Zodat ik nog even dieper kan kijken waar het mogelijk mis gaat.


    Edit zelf even een test gedraaid voor de reset-mail maar krijg hem ook niet binnen.
    Bericht uitgezet naar de ontwikkelaar.

    Dit probleem speelt al heel lang. Heb ik eerder een topic over geopend.
    Uiteindelijk via de ontwikkelaar weer toegang gekregen